کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

برپایی نمایشگاه کتاب دهه مبارک کرامت در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین، همزمان با ایام مبارک دهه کرامت در تیرماه سال 1397 نمایشگاه کتابی بدین مضمون در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب دایر می باشد.
  
فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر گفت: علاقه مندان می توانند کتاب های این نمایشگاه را که به بررسی شخصیت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)می پردازد را در صورت نیاز امانت بگیرند.

وی همچنین افزود: برپایی نمایشگاه کتاب مناسبتی می تواند نشان دهنده رسالت فرهنگی کتابخانه ها در موضوعات و مناسبت های مختلف باشد.

[ شنبه 30 تير 1397برچسب:دهه کرامت، نمایشگاه کتاب ،، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب,

] [ 13:21 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تازه های کتاب تیرماه 1397 کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

[ سه شنبه 26 تير 1397برچسب:تازه های کتاب، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب، تیرماه1397,

] [ 17:40 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

میزجشنواره کتابخوانی رضوی در محل نماز جمعه شهرستان جوین

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. ، با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و سیره رضوی میز جشنواره کتابخوانی رضوی به همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب در محل مسجد جامه شهر نقاب استقرار یافت.

فیضی مسئول کتابخانه ضمن حضور در مسجد جامع شهر نقاب و برپایی میز جشنواره افزود در اقدامی مشترک و هماهنگ در تاریخ جمعه22  تیرماه در راستای ترویج هر چه بهتر و بیشتر سیره رضوی این اقدام ارزشمند انجام گرفت.

وی ادامه داد: تبلیغ جشنواره کتابخوانی رضوی، معرفی و نمایش کتاب های جشنواره، مسابقه نقاشی و توزیع تراکت و بروشورهای مسابقه از مهم ترین فعالیت های انجام شده بود

گفتنی است هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» در حال برگزاری است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و یا کتابخانه های عمومی سراسر کشور مراجعه نمایند.

شور نقاشی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. به مناسبت آغاز مسابقات نقاشی هشتمین دوره جشنواره رضوی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب  با حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان جوین جمع خوانی و مسابقه نقاشی از کتاب مژده گل را برگزار نمود.

 

فیضی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود. با هماهنگی کتابخانه این مسابقه در محل ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان جوین برگزار گردید. که ضمن استقبال کودکان از این مسابقه باعث ایجاد رابطه نزدیک فرهنگی بین کانون پرورش فکری کودکان با کتابخانه گردید . همچنین برگزاری این گونه مسابقات در محیط های که کودکان و نوجوان حضور دارند می تواند در عضو شدن آنها در کتابخانه های عمومی تاثیر گذار باشد.

دیدار با اهل قلم شهر نقاب در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. به مناسبت 14 تیرماه روز قلم نشست صمیمی با اهالی قلم شهر نقاب در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب با حضور خانم غلامی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین و آقای فیضی مسئول کتابخانه صورت گرفت

 

فیضی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود: طی این نشست که با حضور جناب آقای زرقانی استاد دانشگاه شاعر و اهل قلم و هنر ،خانم نقابی از نویسندگان و آقای حجتی از هنرمندان و نمایشنامه نویسان برتر تئاتر شهرستان جوین  و تنی چند از نو قلمان و علاقه مندان به نویسندگی برگزار شد. نکاتی خوبی و مهمی در زمینه داستان نویسی و اهمیت کتاب در تعالی فرهنگ جامعه  مطرح شد .

در ادامه این نشست فیضی مسئول کتابخانه نکاتی را در زمینه معرفی هشتمین جشنواره رضوی، کتاب ها و نحوه شرکت دراین مسابقه و اهمیت چنین مسابقاتی در افزایش سرانه مطالعه و آشنایی اقشار مختلف با زندگی و اندیشه اهل بیت (ع) بیان داشت.

[ سه شنبه 12 تير 1397برچسب:جشنواره رضوی، هشتمین، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب، اهل قلم,

] [ 15:14 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری مسابقه نقاشی جشنواره رضوی در محل کلاس های اوقات فراغت روستای کلاته میمری شهرستان جوین

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. به مناسبت آغاز مسابقات نقاشی هشتمین دوره جشنواره رضوی خانم غلامی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین با حضور در محل کلاس های اوقات فراغت روستای کلاته میمری شهرستان جوین اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی کردند.

 

خانم غلامی ضمن اعلام این خبر افزود. حضور و برگزاری مسابقات فرهنگی در روستا ها ضمن معرفی هر چه بیشتر مسابقات  جشنواره رضوی رضوی گام مهمی در شناخت کتابخانه به روستاها و جذب عضو می باشد.

[ دو شنبه 11 تير 1397برچسب:مسابقه نقاشی، جشنواره رضوی، هشتمین، کلاته میمری، خانم غلامی,

] [ 13:57 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نمایشگاه کتاب مواد مخدر و راه های پیشگیری از آن در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین،.همزمان با آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر در تیرماه 1397 و رسالت فرهنگی کتابخانه های عمومی در این زمینه کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب نمایشگاهی بدین مضمون در محل کتابخانه برگزار نموده است. که با استقبال مراجعه کننده مواجه شده است.
  
فیضی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود: علاقه مندان می توانند کتاب های این نمایشگاه را که به بررسی معضل اعتیاد و راه های مقابله و پیشگیری از آن می پردازد را در صورت نیاز امانت بگیرند.

 

[ سه شنبه 5 تير 1397برچسب:نمایشگاه کتاب, هفته مبارزه با مواد مخدر 1397,تیرماه, کتابخانه عطاملک جوینی نقاب,

] [ 14:22 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برپایی میز جشنواره رضوی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین ، در راستای تبلیغات هر چه بهتر مسابقات هشتمین دوره  جشنواره کتابخوانی رضوی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب میز حاوی کتاب های مسابقه و یک سیتم جهت ثبت نام در مسابقه را در محل کتابخانه ایجاد کرد

 

فیضی مسئول کتابخانه افزود: علاوه بر ایجاد این میز و سیستم رایانه که علاقه مندان می توانند از آن به صورت رایگان جهت ثبت نام و شرکت در مسابقه استفاده کنند. تبلیغات این جشنواره در شبکه های مجازی خبری معتبر سطح شهرستان جوین و همچنین نصب بنر و تبلیغات این جشنواره در محل برپایی نماز جمعه شهر نقاب نیز انجام گرفته است.

[ دو شنبه 4 تير 1397برچسب:میز جشنواره رضوی، هشتمین، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب,

] [ 15:43 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

قصه خوانی و برگزاری مسابقه نقاشی از کتاب مژده گل در محل کتابخانه عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. به مناسبت آغاز مسابقات نقاشی هشتمین دوره جشنواره رضوی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب  با دعوت از کانون فرهنگی روستای خیرآباد شهرستان جوین قصه خوانی و مسابقه نقاشی از کتاب مژده گل را در محل بخش کودک کتابخانه برگزار نمود.

 

فیضی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود. با هماهنگی کتابخانه و دعوت از کانون فرهنگی روستای خیرآباد شهرستان جوین این برنامه انجام پذیرفت که ضمن معرفی مسابقات جشنواره رضوی گام مهمی در شناخت کتابخانه به روستاها و جذب عضو می باشد.

فراخوان شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی منتشر شد.

جشنواره کتابخوانی رضوی

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فراخوان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۷ اثر با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام در ۳ رده سنی «کودک»، «نوجوان»،«جوان و بزرگسال» و همچنین بخش «خانوادگی» منتشر شد.

بر این اساس در رده سنی کودک (۴ تا ۱۱ سال) کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) و در رده سنی نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

در بخش جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) این جشنواره نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

این جشنواره همچنین به منظور ترویج سبک زندگی رضوی، بخشی با عنوان «مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی» با حضور تمام اعضای خانواده برگزار می‌کند. بر این اساس شرکت برای تمامی علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی میسر است.

 

نحوه دریافت منابع و پرسشنامه

علاقه‌مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

همچنین علاقه مندان می توانند پرسشنامه و فایل PDF منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (www.iranpl.ir) دریافت کنند.

 

نحوه شرکت در مسابقه

شرکت کنندگان در رده سنی نوجوان، جوان و بزرگسال می‌توانند هریک از منابع معرفی شده را انتخاب و به سوالات آن پاسخ دهند. پاسخنامه ارسالی باید در یکی از قالب‌های فردی یا خانوادگی (۲، ۳، ۴، ۵ نفره و بیشتر) تکمیل و ارسال شود و تکمیل مشخصات فردی (مشخصات شناسنامه‌ای، کد ملی، تحصیلات، نشانی کامل پست الکترونیکی، شماره تلفن ثابت و همراه) در پاسخنامه الزامی است.

همچنین ۲ روش برای شرکت کودکان در مسابقه پیش بینی شده است؛

روش اول: تصویرسازی (نقاشی) از جذاب‌ترین بخش کتاب به انتخاب کودک

روش دوم: ضبط و ارسال فایل ویدئویی از معرفی کتاب‌ها همراه با خوانش جذاب ترین بخش‌های کتاب به انتخاب شرکت کنندگان

شرکت کنندگان در هر ۲ روش باید صفحه مربوط به بخش معرفی شده و یا تصویرسازی شده از کتاب را قید کنند. به این ترتیب کودکان می‌توانند با کمک والدین خود، توضیحات اجمالی پیرامون کتاب، بازگویی قصه‌ای از کتاب، خواندن بخشی از کتاب و ... را با استفاده از گوشی‌های موبایل، ضبط و در سامانه جشنواره که متعاقبا اعلام خواهد شد با هشتگ #کتابخوانی_رضوی بارگذاری کنند.

 

مهلت و نحوه ارسال پاسخنامه ها

شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخنامه‌های خود را تا ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۷ به یکی از کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشورتحویل دهند.

 

داوری آثار

داوری آثار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ۱۵ مرداد سال جاری آغاز می شود. اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه ولایت (دهه اول شهریور) با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار خواهد شد.

 

جوایز هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

همچنین ۳۱۳ نفر از برگزیدگان بخش انفرادی علاوه بر دریافت لوح سپاس و تندیس هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، جایزه یک میلیون ریالی نیز دریافت می کنند.

علاوه بر این ۸ جایزه ویژه به ۸ برگزیده بخش خانوادگی اهدا می شود. بر این اساس:

مبلغ ۵ میلیون ریال به خانواده اول و دوم ۲ نفره،

مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانواده اول  ۳ نفره،

مبلغ ۱۰ میلیون ریال به خانواده اول ۴ نفره،

مبلغ ۱۵ میلیون ریال به خانواده اول ۵ نفره،

مبلغ ۵ میلیون ریال به خانواده دوم ۳ نفره،

مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانواده دوم ۴ نفره،

و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به خانواده دوم ۵ نفره تعلق خواهد گرفت.

 

نحوه گزینش آثار توسط دبیرخانه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

نهاد کتابخانه های عمومی کشور به‌منظور انتخاب و معرفی منابع مناسب در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به بررسی و ارزیابی منابع مطالعاتی منتشرشده با موضوع زندگی و سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) اقدام کرد تا مناسب‌ترین کتاب ها را برای علاقه‌مندان به مطالعه و فرهنگ رضوی در سراسر جهان ارائه کند.

مطابق آمار موجود از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا ۳۱ شهریور سال ۹۶، جمعاً۷۳۰ عنوان کتاب، اعم از چاپ اول یا تجدید چاپ با موضوع سیره امام رضا(ع)، در کشور منتشر شده که پس از تهیه فهرستی از مشخصات کتابشناختی این آثار، روند بررسی منابع  هشتمین دوره این جشنواره آغاز شد.

پس از بررسی‌های اولیه، ۵۴ عنوان کتاب با دسته‌بندی کودک، نوجوان و بزرگسال از میان آثار ۲۷ ناشر در فهرست نهایی آثار منتخب جای گرفت که پس از برگزاری جلسات مشورتی با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان، ۷ عنوان کتاب در بخش‌های مختلف شامل ۵ عنوان با موضوع زندگی و سیره امام رضا(ع) و ۲ عنوان کتاب با موضوع زندگی و سیره حضرت معصومه(س) انتخاب شد.