کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

برگزاری نشست کتاب خوان کتابخانه ای ویژه ولادت حضرت فاطمه (س) در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به مناسبت  ولادت حضرت فاطمه (س) در بهمن ماه سال 1399  کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب اقدام به برگزاری نشست کتابخوان کتابخانه ای ویژه این روز در محل کتابخانه کرد.

در این نشست که با حضور خانم زهرا محمدی کتابدار کتابخانه عطاملک جوینی و جمعی از اعضای کتابخانه برگزار شد 5 کتاب از جمله کتاب در محضر حضرت زهرا علیها سلام توسط خانم محمدی کتابدار کتابخانه عطاملک جوینی به مناسبت این روز معرفی شد.

و در پایان این نشست از برگزیدگان جشنواره رضوی تقدیر و همچنین از دو بانوی کتابخوان و هم نام بانو زهرا (س) تجلیل و جوایزی اهدا شد.

دیگر کتاب های معرفی شده در این نشست به شرح زیر می باشد:

در محضر حضرت زهرا علیها سلام/ نویسنده: علیرضا  زکی زاده/ ارائه دهنده:زهرا محمدی/ کتابدار کتابخانه

اين كتاب شامل سه فصل است كه عناوين آن عبارتند از: امامت، خصوصيات اخلاقی فاطمه(س) و فدك، اندوه و بيماری فاطمه(س) و موضوعات گوناگون درباره حضرت زهرا(س). همچنين مدايح و مراثی اين حضرت در بخش دوم اين كتاب جای داده شده است.

 

دعبل و زلفا/ نویسنده: مظفر سالاری/ ارائه دهنده: زهرا نعیمی/ عضو کتابخانه

دعبل خزاعی از مشهورترین شاعران و مدیحه سرایان اهل بیت بود که در زمان خلافای عباسی طی قرن دوم و سوم هجری می زیست. کتاب دعبل و زلفا نوشته ماجرای عاشقانه ی میان دعبل و همسرش زلفا را روایت می کند. اما این کتاب خود را محدود به عشق میان آن دو نمی کند بلکه در کنار آن ، سعی می کند شرایط اجتماعی سیاسی آن دوره را بازسازی کند، یعنی نویسنده هم تخیل خود را به کار گرفته است و هم از تاریخ بهره برده است تا رمانی تاریخی داستانی پدید آورد. با جلو رفتن رمان نویسنده که خود شخصیتی مذهبی است و خود اثر نیز رنگ و بوی مذهبی دارد، می کوشد مسائل اعتقادی و دینی را تا آنجا که ممکن است در بافت داستان تشریح کند.

بایقوش/ نویسنده: علی ملایجردی/ ارائه دهنده: الهام نقابی/ عضو کتابخانه

این کتاب با نام بایقوش با نویسندگی استاد علی ملایجردی که به تاریخ و پیشینه مردم شهرستان جوین پرداخته است 

با قلمی خوش روایت گر تاریخ و فرهنگ مردم شهرستان جوین و همچنین تاریخ قلعه باستانی آق قلعه و نیز شامل آداب فرهنگ و رسوم باشد  

یادت باشد/ نویسنده: محمدرسول ملاحسنی/ ارائه دهنده: محبوبه نقابی/ عضو کتابخانه

کتاب «یادت باشد» روایتی است عاشقانه از زندگی یک شهید مدافع حرم که پاییز سال ۸۹ به کربلا رفت، پاییز سال ۹۱ عقد کرد، پاییز سال ۹۲ ازدواج کرد و نهایتاً در پاییز سال ۹۴ در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) به شهادت رسید! شهید حمید سیاهکالی.

شکلات برای تقویت روح زنان/ نویسنده: کی آلنباو/ ارائه دهنده: معصومه نقابی/ عضو کتابخانه

داستان های الهام بخش روح ما را تغذیه می کنند ، روان ما را جلا می دهند و قلبمان را گرم می کنند . این داستان ها به ما کمک می کنند که درباره ی خودمان و زندگی بیشتر بدانیم. داستان های واقعی کتاب " شکلات برای تقویت روح زنان " جوهر واقعی هر زنی را به عنوان انسانی عاقل،شوخ،شجاع،قدرتمند،لطیف و حامی محترم شمرده و مورد تحسین قرار می دهد.شما خود بسیاری از این تجربه های زندگی را داشته اید

تزئین و فضا سازی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب به مناسبت دهه فجر سال 1399

[ سه شنبه 14 بهمن 1399برچسب:دهه فجر سال 1399,

] [ 9:38 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

نمایشگاه کتاب دهه فجر سال 1399 در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

[ سه شنبه 14 بهمن 1399برچسب:نمایشگاه کتاب، دهه فجر، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 9:35 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

قصه خوانی در مدرسه پاسدارن اسلام قدر آباد نقاب توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. به مناسبت  ایام الله دهه فجر و بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آقای فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب با حضور در دبستان پاسدارن اسلام محله قدرآباد برای دانش آموزان کتاب سلامتی چه نعمتی  از سید محمد مهاجرانی( از مجموعه کتاب کتاب خوان ماه بهمن ماه 1399 معرفی شده توسط نهاد کتابخانه های عمومی) را قصه خوانی کردند.

 فیضی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود: درگیر کردن کودکان را از سنین کودکی با کتاب گام مهمی در کتاب خوان کردن آنها در بزرگسالی عنوان کرد. در پایان این نشست قصه خوانی به چند تن از دانش آموزان کتابخوان که اسامی تعداد کتاب های قصه ای که خوانده بودن  را برای دیگران نام بردند جوایزی از طرف کتابخانه اهداد شد.

[ دو شنبه 13 بهمن 1399برچسب:قصه گویی، دهه فجر 1399، سعید فیضی، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب,

] [ 12:58 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

اهدای کتاب اهدای دانایی است

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین، با آغاز دهه فجر سال 1399 و در راستای شعار اهدای کتاب اهدای دانایی است مجموعه کامل تفسیر نمونه و بیش از 100 نسخه کتاب کمک درسی نظام جدید به کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب اهدا گردید.

 

سعید فیضی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود: مجموعه کامل 28 جلدی تفسیر نمونه توسط آقای دکتر ابوالقاسم شکیبا روانشناس محترم شهرستان جوین و 100 نسخه کتاب های کمک درسی نظام جدید نیز توسط دانش آموزان مدارس و با هماهنگی آقای علی پور غلام فرهنگی محترم به کتابخانه اهدا گردید.

[ یک شنبه 12 بهمن 1399برچسب:اهدای کتاب, دهه فجر 1399, کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب,

] [ 10:4 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

بزرگداشت زادروز حکیم ابوالقاسم فردوسی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی شهرستان جوین :. دومین محفل ادبی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب در سال 1399 به مناسبت بزرگداشت زادروز استاد سخن فردوسی بزرگ در محل کتابخانه برگزار شد.

 

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: این محفل ادبی که با حضور خانم الهام نقابی دبیر محافل ادبی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ، آقای فیضی مسئول کتابخانه و حضور تنی چند از شعرا و فعالان فرهنگی کتابخانه برگزار شد  با شاهنامه خوانی آغاز و در ادامه آقای ره گشای استاد ادبیات نکاتی را پیرامون شخصیت و زندگی نامه فردوسی بیان نمودند.و در ادامه خانم الهام نقابی دیبر محفل » در بارهٔ جشن بهمنگان  مطالبی را بیان کردند،

جشن بهمنگان در روز دوم بهمن ماه و به مناسبت همنام شدن روز و ماه برگزار مى گرديد. اين عيدى بود كه در آن روز طعام مى پختند و بهمن سرخ و بهمن زرد بر كاسه ها مى افشاندند.»

سعید فیضی مسئول کتابخانه برگزاری اینگونه محافل ادبی را باعث رونق هر چه بیشتر کتابخانه و بالابردن فرهنگ مطالعه در بین مردم دانست.

[ شنبه 4 بهمن 1399برچسب:مناسبت، محفل ادبی، فردورسی، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب,

] [ 17:1 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]