کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

تازه های کتاب و مجلات بهمن ماه 1397 کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

[ دو شنبه 15 بهمن 1397برچسب:تازه های کتاب و نشریات، بهمن 1397، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب,

] [ 14:43 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری مسابقه نقاشی انقلاب در مدرسه ابتدایی نامجو شهرستان جوین

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین: به مناسبت  فرا رسیدن چهلمین بهار انقلاب کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب مسابقه نقاشی را با حضور در مدرسه ابتدایی نامجو روستای فتح آباد شهرستان جوین برگزار کرد.

 خانم محمدی کتابدار کتابخانه  عطاملک جوینی نقاب ضمن حضور در مدرسه نامجو و برگزاری مسابقه نقاشی گفت: برگزاری چنین مسابقاتی در مناسبت های ملی باعث آشنایی هر چه بهتر و بیشتر کودکان با انقلاب می شود. در پایان این مسابقه نیز جوایزی از طرف کتابخانه به دانش آموزان داده شد. همچنین نمایشگاهی از همین نقاشی ها در بخش کودک کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نیز برپا گردید.

[ دو شنبه 15 بهمن 1397برچسب:مسابقه نقاشی، دهه فجر، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب، مدرسه نامجو فتح آباد,

] [ 14:28 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تقدیر از برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، طی مراسمی از برگزیدگان کتابخانه ای هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب تقدیر شد.

 فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود:  برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره رضوی و تقدیر از برگزیده گان این جشنواره می تواند گام مهمی در تشویق هر چه بیشتر اعضای کتابخانه  به شرکت در این جشنواره در دوره های بعد شود.

 در این مراسم در بخش کودکان: خانم ها ریحانه اسماعیل آبادی، فاطمه قنبرآبادی و ریحانه امیدی فر ، در بخش نوجوانان آقای علی مولایی و در بخش بزرگسالان آقایان موسی الرضا کلاته میمری، حمید اله آبادی و خانم ها: هما ادیبان، نجمه ملایجردی و محبوبه نقابی جوایز خود را دریافت کردند.

[ دو شنبه 8 بهمن 1397برچسب:هشتمین، جشنواره رضوی، برگزیده گان، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب، بهمن 1397,

] [ 13:55 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری نشست کتاب خوان مدرسه ای بهمن ماه 1397 توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جویندر راستای برگزاری اقدامات فرهنگی در مدارس، و به مناسبت چهلمین بهار انقلاب نشست کتاب خوان مدرسه ای  بهمن ماه سال 1397  توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب  در محل مدرسه شهید نامجو روستای فتح آباد  شهرستان جوین برگزار شد. .طی این نشست کتاب  در طلوع آزادی... از سری  کتاب های کتابخوان ماه(بهمن ماه 1397)  معرفی شده از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور  توسط خانم محمدی کتابدار کتابخانه برای دانش آموزان معرفی شد دیگر کتاب های معرفی شده در این نشست به شرح زیر می باشد.

 

 

قصه های شاهنامه/ نویسنده: آتوسا صالحی /ارائه دهند:پریسا منصوری/دانش آموز

کتاب «قصه‌های شاهنامه - جلدهای 1 تا 3» را «آتوسا صالحی» نوشته و «نیلوفر میرمحمدی» تصویرگری کرده است. این کتاب شامل عنوان‌های «ضحاک بنده‌ی ابلیس»، «فرزند سیمرغ» و «اسفندیار رویین‌تن» است. ناشر در معرفی این مجموعه آورده است: «در این مجموعه نویسنده کوشیده است تا با روایت داستان گردآفرید، سهراب و سیاوش به این قهرمانان زنده و ماندگار نزدیک‌تر شود تا آنان با به تصویر کشیدن دغدغه‌های همیشگی انسان‌ها و غم‌های‌شان نمایشی نو از روزهای دور گذشته برپا سازند. اگرچه از شاهنامه بسیار گفته و بسیار نوشته‌اند، اما این قلعه‌ی تو در تو هنوز ناشناخته مانده است. هر درش به درهای بسیاری باز می‌شود که با گذر از هر یک به شگفتی‌های تازه‌ای می‌رسیم.» کتاب حاضر را نشر «افق» منتشر کرده و در اختیار مخاطبان نوجوان قرار داده است.

 

طوطی بازرگان/ نویسنده: پرویز امینی/ ارائه دهنده :کوثر فتح آبادی/ دانش آموز

در داستان «طوطی و بازرگان» می‌خوانیم: بازرگانی، طوطی خوش‌صدایی داشت. روزی قصد سفر به هندوستان كرد. طوطی از او خواست تا پیغامش را به طوطی‌های آن دیار برساند. پیغام طوطی این بود كه آیا سزاوار است شما آزاد پرواز كنید و من در قفسی آواز بخوانم؟ بازرگان پیغام را رساند، اما یكی از طوطی‌ها از درخت افتاد و جان داد. او از این قضیه خیلی ناراحت شد. وقتی به دیار خود بازگشت، داستان را برای طوطی تعریف كرد، اما طوطی خودش هم افتاد و جان داد. بازرگان كه خیلی ناراحت بود طوطی را از قفس بیرون آورد، اما بلافاصله طوطی به پرواز درآمد و رفت. بعد از آن بازرگان فهمید كه نباید اسیر زبان بود و هر حرفی را هرجایی به زبان آورد. مجموعه حاضر مشتمل بر داستان‌های مثنوی برای گروه سنی «ج»، تحت برخی عناوین وفای خرس، زاغ و لك‌لك، دزد و دهل زن، و شیر و خرگوش است. در پایان هر داستان، شعر مربوط به آن نیز ارائه شده است."

 

مرد ناشنوا/ نویسنده : پرویز امینی/ ارائه دهنده : یگانه فتح آبادی/ دانش آموز

این کتاب چند جلدی می باشد که ساده شده داستان های مولوی است . پرویز امینی داستانهای کتاب مولوی را به صورت ساده و روان برای گروه سنی ب و ج  ساخته است.

مرد ناشنوا با همین حساب و کتاب ها سراغ همسایه اش رفت و همین که رسید پرسید حالت چه طور است ؟ اما همسایه بر خلاف تصور او گفت دارم از درد می میرم. ناشنوا خدا را شکر کرد. ناشنوا پرسید چه می خوری ؟ بیمار پاسخ داد زهر ! زهر کشنده ! ناشنوا گفت نوش جانت باشد. راستی طبیبت کیست؟ بیمار گفت عزرائیل ! ناشنوا گفت طبیبی بسیار حاذق است و قدمش مبارک. و سرانجام از عیادت دل کند و برخاست که برود اما بیمار بد حال شده بود و فریاد می زد که این مرد دشمن من است که البته طبیعتا همسایه نشنید و از ذوقش برای آن عیادت بی نظیر کم نشد.

حسنی و غول/ نویسنده:آل طاها/ ارائه دهنده : سپیده کلاته میمری/ دانش آموز

کتاب حسنی و غول نوشته آل طاها و نشر علم افروز می باشد.این کتاب تخیلی و ساده نوشته شده که برای گروه سنی الف و ب جذاب باشد .داستان مربوط به تعدادی افراد است که با غول زور گو مبارزه می کنند و پیروز می شوند.

خلیفه الهی/ نویسنده: محسن قدسی پور/ارائه دهنده:محمد یونسی/دانش آموز

کتاب خلیفه الهی نوشته محسن قدسی پور نشر براق میباشد . کتاب خلیفه الهی داستانهایی از قران و پیامبران دارد . و در آن اشاره ای هم به آیات مربوط به داستان گفته شده می شود.

این کتاب مناسب گروه سنی ج و نوجوانان می باشد.

 

در پایان این نشست جوایزی از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین به معرفی کننده گان کتاب  اهدا شد.

 

جلسه جمع خوانی از کتاب لحظه های انقلاب در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. در راستای برنامه های فرهنگی  جمع خوانی کتاب و به مناسبت چهلمین بهار انقلاب کتاب لحظه های انقلاب از محمود گلابدره یی در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب.با حضور آقای فیضی مسئول کتابخانه و جمعی از اعضای کتابخانه  جمع خوانی شد.

 

فیضی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود: جمع خوانی کتاب علاوه بر معرفی آن کتاب به اعضا می توانند نقش مثبتی به فرهنگ کتاب خوانی در جامعه کمک کند. و باعث آشنایی هر چه بهتر و بیشتر اعضا با وقایع تاریخی از طریق کتاب گردد.

برگزاری نشست کتاب خوان کتابخانه ای بهمن ماه 1397 توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، در راستای برگزاری نشست های معرفی کتاب (کتاب خوان) و به مناسبت ایام الله دهه فجر سال 1397 نشست کتاب خوان کتابخانه ای بهمن ماه 1397 در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار گردید.

در این نشست که با حضور آقای فیضی مسئول کتابخانه و تعدادی از  اعضای کتابخانه برگزار شد ، 6 کتاب به شرح زیر معرفی شد.

 

محمد ابراهیم همت/ نویسنده: محمد عزیزی/ ارائه دهند: فاطمه کلاته آقا محمدی/ عضو کتابخانه

 

365 روز با قرآن کریم / نویسنده: حسین الهه قمشیه ای/ ارائه دهنده :معصومه نقابی / عضو کتابخانه

 

حسین در اندیشه مسیحیت/ نویسنده : آنتون بارا/ ارائه دهنده :مائده ملایجردی/ عضو کتابخانه

 

آنشرلی/ نویسنده : لوسی مود مونتگمری/ ارائه دهنده : فاطمه شایسته منش/ عضو کتابخانه

 

عاشقانه های یونس در شکم ماهی/ نویسنده:جمشید خانیان/ ارائه دهنده : ابوالفضل عرفانی پور/ عضو کتابخانه

 

لحظه های انقلاب/ نویسنده :محمود گلابدره یی / ارائه دهنده :سعید فیضی/ مسئول کتابخانه

[ سه شنبه 2 بهمن 1397برچسب:نشست کتابخوان، کتابخانه ای، بهمن ماه 1397، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی، ,

] [ 13:53 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]