کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

تازه های کتاب اسفند ماه 1397 کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

[ یک شنبه 26 اسفند 1397برچسب:تازه های کتاب و ، اسفند1397، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب,

] [ 14:17 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری نشست کتاب خوان مدرسه ای و مسابقه رنگ آمیزی در مدرسه شهید شیرودی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین: در راستای برگزاری اقدامات فرهنگی در مدارس، و به مناسبت 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور نشست کتاب خوان مدرسه ای  اسفندماه سال 1397  و مسابقه رنگ آمیزی  توسط کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب  در محل مدرسه شهید شیرودی  شهرستان جوین برگزار شد.

در این نشست که با حضور آقای فیضی مسئول کتابخانه و دانش آموزان مدرسه شهید شیرودی برگزار شد کتابهای زیر معرفی گردید.

 

 

آقای گیج/ نویسنده: راجر هارگر یوز/ارائه دهند:مصطفی شمس آبادی/دانش آموز

داستان کودکانه طنز درباره آقای که هر کاری را اشتباه انجام می دهد و کیج است مثلا پوشیدن کت برای او کاری سخت است کره را روی میز می مالد شیر را روی نان می رسید و وقتی به مرد ماهیگیر می رسد که به او می گوید صبح بخیر آقای گیج به اوی می گوید شب بخیر

 

آلاله های سرخ عاشورا/ نویسنده: جواد نعیمی/ ارائه دهنده :امیر علی سردارآبادی/ دانش آموز

این کتاب شامل داستانی از واقعه عاشورا برای مخاطبان نوجوان است، ماجرای رشادت‌های یاران امام حسین (ع) و نحوه شهادتشان در صفحات مصور و رنگی به رشته تحریر در آمده‌ است.

 

ارزش دوستی/ نویسنده : زینب علیزاده/ ارائه دهنده : حسن میلانلو/ دانش آموز

کنار رودخانه یک میمون زندگی می کرده چند روزی بود که با یک لاکپشت دوست بود و از او سو استفاده می کرد و به جای خودش سر کار می گذاشت و زن لاکپشت هم سعی می کرد شوهرش را از دست دوست جدیدش خلاص کند

 

درخت سخنگو/ نویسنده:زهره فیض آبادی/ ارائه دهنده : فاطمه زرقانی/ دانش آموز

قصه حاضر، حکایتی است از کتاب((کلیله و دمنه)) که برای کودکان بازآفرینی شده است .در این قصه، دو بازرگان در راهی، صندوقی پر از طلا پیدا می‌کنند و با توافق یک دیگر مقداری از آن را برداشته مابقی را در زیر درختی پنهان می‌سازند، اما روز بعد یکی از آن دو صندوق طلا را برمی‌دارد و دیگری را متهم به دزدی می‌کند و او را به دادگاه می‌کشاند و قاضی ناگزیر از شاکی، شاهد می‌خواهد و بازرگان خائن، درخت را شاهد خود معرفی می‌کند، اما قاضی زیرک..

 

تیزپا و سم طلا / نویسنده: اورسلا مور /ارائه دهنده:فاطمه نقابی/دانش آموز

قصه سه بچه راسو که از پدر و مادرشان اجازه گرفتند تا به جنگل بروند و بازی کنند اسم بچه راسوها چشم سیاه و دم سیاه و و برفی بود چشم سیاه و دم سیاه مثل بقیه راسوها بودند و با برفی که سفید بود بازی نمی کردند به او می گفتند تو مثل ما نیستی و باعث خجالت ما می شوی

 

تکه چوب/ نویسنده : وندی ایجی ئوما / ارائه دهنده : سعید فیضی / مسئول کتابخانه

قصه یک تکه چوب قصه یک پسر بچه سیاه پوست 8 ساله فقیر به اسم تاو هست که به خاطر نمی تونست برود مدرسه و هر چی که معلم ده به مادر تاو اصرار می کرد او می گفت نمی توانم تاو را به مدرسه بفرستم برای همین هم او را برای کهر به شخصی به نام موسی داد تا به شهر رفته و کار کند.

 

فیضی ضمن اعلام این خبر افزود علاوه بر برگزاری نشست کتاب خوان مدرسه ای در مقطع چهارم و پنجم دبستان مسابقه رنگ آمیزی نیز در مقاطع اول تا سوم ابتدایی نیز برگزار گردید.

در پایان نیز جوایزی از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین به معرفی کننده گان کتاب و بهترین رنگ آمیزی  اهدا شد.

جلسه جمع خوانی از کتاب، چگونه کتاب بخوانیم در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین: در راستای برنامه های فرهنگی و به مناسبت 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور  جمع خوانی  ازکتاب چگونه کتاب بخوانیم از مارتیمر آدلر در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب و با حضور آقای فیضی مسئول کتابخانه و تعدادی از اعضای کتابخانه جمع خوانی شد.

 فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود : به همین مناسبت نیز نمایشگاه کتابی برای آشنایی هر چه بیشتر اعضا با کتابخانه های عمومی و خدمات آن نیز در محل کتابخانه دایر می باشد

قصه خوانی و بازدیدمهدکودک فردای روشن شهرستان جوین از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، به مناسبت 17 اسفند سالروز تایسس نهاد کتابخانه های عمومی کشور مهد کودک فردای روشن شهرستان جوین از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب بازدید و آقای فیضی کتابخانه ننه نقلی و کدوی قلقله زن را برای بچه ها   قصه خوانی کردند.

 

فیضی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود: در پایان بازدید بعضی دانش آموزان آخرین کتاب غیر درسی را که خوانده و لذت برده بودند برای دیگران معرفی و در پایان به آنها جوایزی از طرف کتابخانه اهدا شد.

[ شنبه 11 اسفند 1397برچسب:قصه خوانی، بازدی مهد کودک فردای روشن، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب,

] [ 13:18 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری نشست کتاب خوان کتابخانه ای در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب (اسفندماه 1397)

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین:  به مناسبت 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور ،کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب نشست کتاب خوان کتابخانه ای در محل کتابخانه برگزار نمود.  .طی این نشست کتاب روایتی ساده از ماجرایی پیچیده نوشته ابراهیم حسن بیگیاز سری  کتاب های کتابخوان ماه (اسفند 1397) معرفی شده از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور  توسط آقای فیضی مسئول کتابخانه برای حاضرین معرفی گردید. دیگر کتاب های معرفی شده:

 

مکتب خانه/ نویسنده: امیر حسین خانی زارع/ ارائه دهند : فاطمه کلاته میمری/ عضو کتابخانه

این نصیحت را از من پیرمرد قبول کنید توی این دنیا همیشه باید به دنبال آینه باشید.

اینجا پر از سنگ هایی است که هر لحظه به طرف ما پرتاب می شود تا روح ما را بشکند ما خیلی وقت ها مواظب نیستم و ترک برمی داریم

بعضی ها به سنگ خوردن عادت می کنند تاریخ هم مثل آینه عمل می کند.

 

پنج راز که قبل از مردن باید بدانی/ نویسنده: جان ایزو/ ارائه دهنده: اعظم ملایجردی/ عضو کتابخانه

انسان‌ها برای این كه دریابند چگونه به بهترین و كامل‌ترین شكل از زندگی‌شان استفاده كنند به خرد بیش‌تر از دانش نیازمند هستند. در عصر حاضر، دانش (تعداد حقیقت‌ها) هر شش ماه یك بار دو برابر می‌شود، اما خرد بسیار محدود و كمیاب است. دانش، جمع‌آوری حقیقت‌هاست، در حالی كه خرد توانایی تشخیص بین امور مهم و امور بی‌ارزش است. اگر انسان‌ها نتوانند كشف كنند كه واقعا چه چیز در زندگی اهمیت دارد، مفهوم اصلی زندگی را درك نمی‌كنند. مجموعة حاضر بر اساس مصاحبه‌هایی با خردمندان تهیه شده است. نگارنده با بیش از 200 انسان فرزانه كه بین 60 تا 106 سال سن داشته‌اند مصاحبه و با جمع‌‌بندی صحبت‌های آنها، پنج راز را كه در مجموع باعث خوشبختی در زندگی می‌شوند، شناسایی كرده است. وی داستان‌های برگزیده‌ای از این افراد خردمند را نیز بیان كرده و پنج راز قدم به قدم شرح داده و پس از آن، روش‌هایی را نیز برای به‌كارگیری این رازها معرفی نموده است.

 

دیدار در هاید پارک/ نویسنده : علی اکبر کاظمی گرجی/ ارائه دهنده :  مائده ملایجردی/ عضو کتابخانه

داستان کتاب بدین شکل پیش می رود: مایکل که از کودکی با پدرش به کلیسا می رفت با از دست دادن او، امید به زندگی را نیز از دست می دهد، تا این که حضرت عیسی مسیح در عالم خواب، مکانی را به او نشان می دهد؛ مکانی که از آن نور الهی ساطع می شود و به تدریج کل جهان را فرا می گیرد. از قضا جوانی مسلمان به نام خالد، با نجات دادن او و نامزدش در هاید پارکِ شهر لندن، همراه با آیات قرآن تفسیرگر خوابش می گردد؛ و در نهایت او و دوستانش با آشنا شدن به مکتبِ تشیع، به اسلام روی می آورند.

 

  سفر پروانه/نویسنده : دبورا الیس/ ارائه دهنده : ریحانه شمس آبادی/ عضو کتابخانه

پروانه " یازده سال دارد و در کابل در زمان سلطه ی طالبان بر افغانستان (سال ۱۹۹۷) زندگی می کند. مادرش نویسنده ای اخراجی است که با کمک دوست نزدیکش در سازمان اتحاد زنان افغان به فعالیت می پردازد. پدرش معلم تاریخ است که در اثر بمباران یک پایش را از دست داده و به جرم تحصیل در انگلستان و خواندن کتاب های انگلیسی، توسط طالبان به زندان افتاده است.

پروانه برای گذران زندگی خانواده و کسب در آمد، خود را به لباس پسران در می آورد، به بازار می رود و در جای پدر، شغل او را دنبال می کند. "شوزیه" دوست و همکلاسی پروانه هم مانند او برای تهیه نیاز های خانواده اش در لباس پسرانه به چای فروشی در بازار مشغول است. او آرزو دارد روزی از افغانستان به فرانسه برود و زندگی دیگری را آغاز کند. این دو زیر فشار خصمانه ی طالبان، رویدادهای غریبی را پشت سر می گذارند. سرانجام پروانه که پدرش را از دست داده و خانواده اش را گم کرده است، موفق به دیدار مادرش می شود و شوزیه به جای رفتن به فرانسه تصمیم می گیرد در افغانستان بماند و به هموطنان آسیب دیده اش کمک کند

 

مسافرین سرزمین خورشید/ نویسنده: سهیلا هادی پور/ ارائه دهنده: فائزه کلاته آقا محمدی/ دانش آموز

درییلاق مادر بزرگ»، «یک دردسر تازه»، «برکه‌ای پُشت بوته‌های خاردار»، «شبی در جنگل»، «پروازی بی‌هیاهو»، «در چنگال افسونگر»، «ورود به شهر زاجر» و «مرگ با گیوتین» عناوین برخی از داستان‌های این اثر است. از دیگر داستان‌های این کتاب می‌توان به «عصاهایی از درخت سپیدار»، «زیبای تخم‌مرغ فروش»، «نقاشی روی خاک»، «ناجیان کوچک»، «پل گمشده در مه»، «آبار»، «تپه‌های زبان گنجشک»، «ژون»، «روز موعود» و «بازگشت» اشاره کرد. «ناگهان نفس‌های سردی را پشت گردنش حس کرد. کسی پشت سرش بود. یک لحظه تصمیم گرفت تمام نیرویش را جمع کند و سرش را برگرداند، اما دست‌هایی سرد و استخوانی روی کمرش لغزیدند و به ته دره هلش دادند. کوه‌پری حتی فرصت نکرد سرش را بالا بگیرد. روی سنگ‌ریزه‌ها غلتید و به ته دره سقوط کرد..... و این آغاز سفر ناخواسته کوه‌پری به سرزمین ناشناخته‌ای است که دنیایی از هیجان و اتفاق‌های غیرمنتظره را برایش به ارمغان می‌آورد.» این جملات برگرفته از متن کتاب «مسافران سرزمین خورشید» است. سهیلا هادی‌پور متولد سال 1347 از شهر آمل، کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی و مدیر دبستانی در شهر آمل است. او سال‌ها در میان نوجوانان زندگی کرده و معلم‌شان بوده است

 

روایتی ساده از ماجرایی پیچیده/ نویسنده: ابراهیم حسن بیگی/ ارائه دهنده: سعید فیضی/ مسئول کتابخانه

تاریک روشنای تاریخ، پُر است از سوژه‌های ناب، روایت‌های جذاب و قصه‌های تلخ و شیرین. قصه‌هایی که خواننده را از پیچ‌های تُند و لحظه‌های نفس‌گیر عبور می‌دهد و با فراز و فرودهایی پی‌در‌پی، هیجان را برای او به ارمغان  می‌آورد.

کتاب «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده»، شرح حوادث و اتفاقاتی است از دوران ارباب رعیتی، که در منطقۀ ترکمن صحرا می‌گذرد. ابراهیم حسن‌بیگی داستان پسر نوجوانی به نام الیاس را روایت می‌کند که درگیر عشق نافرجام «صفورا» دختر خان روستایشان می‌شود. او در ذهن خود، فکر ازدواج با دختر خان را می‌پروراند تا این‌که سرکرده‌های خان، برادرش یوسف را می‌کُشند و عروسی او را تبدیل به عزا می‌کنند. از آن پس، الیاس مدام در پی گرفتن انتقام خون برادرش لحظه‌ای آرام و قرار ندارد. کینه‌ای که او از خان و خانواده‌اش دارد کم‌کم موجب کم‌رنگ شدن عشق صفورا می‌شود. بی‌تابی‌های الیاس و زخمی که از نظام ارباب رعیتی خورده و تلخیِ ظلم و نابرابری حاکم بر جامعه، ماجرایی پیچیده‌ را می‌آفریند که به اتفاقات و مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پیوند می‌خورد.
زبان ساده و صمیمی داستان و هیجانی که از ماجراهای آن سر برمی‌آورد خواننده را تا پایان با خود همراه می‌کند.
ماجرای پیچیدۀ زندگی الیاس در این رمان، روایت ساده‌ای است که در قالب 18 بخش تلاش دارد در خلال داستان، مفاهیم بزرگ‌ و عمیقی هم‌چون نابرابری، ظلم وستم و عدالت‌خواهی را برای نوجوانان نسل امروز بازگو کند

[ سه شنبه 7 اسفند 1397برچسب:17 اسفند نشست کتاب خوان کتابخانه ای , عطاملک جوینی نقاب، سعید فیضی,

] [ 17:36 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، به مناسبت ولادت دخت پیامبر (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب نمایشگاه کتابی بدین مضمون از منابع موجود کتابخانه را در محل کتابخانه برگزار نموده است.

فیضی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود: در این نمایشگاه کتاب، کتابهای در رابطه با شخصیت و زندگانی فاطمه (س) و همچنین نقش و اهمیت زنان در خانواده وجود دارد که مراجعه کننده گان محترم می توانند کتاب دلخواه خود را نیز به امانت بگیرند.

از دیگر برنامه های فرهنگی کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب به مناسبت روز زن تقدیر و اهدای جایزه به دو تن از اعضای همنام حضرت فاطمه (س) بود.

[ دو شنبه 6 اسفند 1397برچسب:روز زن ، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب، نمایشگاه کتاب,

] [ 14:49 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]