کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

تازه های کتاب مهرماه سال 1395 رسیده به کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

 

 

[ یک شنبه 25 مهر 1395برچسب:تازه های کتاب، کتابخانه عطاملک جوینی، مهرماه ماه 95,

] [ 16:1 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تازه های نشریات مهرماه 95 رسیده به کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

[ یک شنبه 25 مهر 1395برچسب:تازه های نشریات، کتابخانه عطاملک جوینی، مهرماه ماه 95 ,

] [ 15:57 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع محرم در دبستان پسرانه قدوسی نقاب با همت کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب به مناسبت آغاز هفته کودک و با توجه به همزمانی این هفته با عزاداری سالار شهیدان  امام حسین (ع) مسابقه نقاشی را با موضوع محرم در دبستان پسرانه قدوسی شهرستان جوین شهر نقاب برگزار کرد. در این مسابقه که با حضور تمامی دانش آموزان دبستان قدوسی انجام شد. به نقاشی های برتر از طرف اداره کتابخانه عمومی شهرستان جوین جوایزی  اهدا شد. فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی که در این مراسم حضور داشت .آشنا کردن دانش آموزان در مناسبت های مختلف به کتابخانه  را گامی مهمی در جهت تشویق کودکان و نوجوانان به کتاب خوانی و بالا بردن فرنگ مطالعه برشمرد

 

 

تازه های کتاب رسیده به کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ( مهرماه ماه 95)

 

[ یک شنبه 18 مهر 1395برچسب:تازه های کتاب، کتابخانه عطاملک جوینی، مهرماه ماه 95,

] [ 15:28 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

جلسه جمع خوانی کتاب زندگانی امام حسین (ع) به مناسبت هفته کودک در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به مناسبت هفته کودک و مصادف شدن آن با ماه محرم و ایام سوگ واری امام حسین (ع) کتابخانه عمومی عطاملک جوینی جلسه جمع خوانی کتاب زندگانی امام  حسین (ع) را در محل کتابخانه برگزار نمود فیضی مسئول کتابخانه عطاملک جوینی ضمن پذیرایی از اعضا از اهمیت آشنایی با شخصیت امام حسین (ع) از طریق کتاب برای اقشار مختلف مخصوصا کوکان و نوجوانان مطالبی را بیان نمود.

 

[ یک شنبه 18 مهر 1395برچسب:هفته کودک, محرم, جمع خوانی؛ کتابخانه عطاملک جوینی؛ نقاب,

] [ 1:2 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

تازه های کتاب ((تست و کمک درسی))رسیده به کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب (مهرماه 95)

 

 

 

 

[ یک شنبه 11 مهر 1395برچسب:تازه های کتاب تست و کمک درسی, کتابخانه عطاملک جوینی, مهرماه ماه 95 ,

] [ 17:9 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری جلسه روایت گری دفاع مقدس در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، به مناسبت هفته دفاع مقدس و در جهت روایتگری این رویداد مهم جناب آقای علی محمدیان آزاده محترم شهرستان جوین که مدت 8 سال در اسارت عراق بودند. به بیان خاطرات خود در این 8 سال برای اعضای کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب پرداختند. ودر پایان این خاطره گویی که به گفته اعضای کتابخانه بسیار جذاب و تاثیر گذار نیز بود. خانم غلامی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین هدیه ای را از طرف این اداره به این آزاده عزیز اهدا نمودند.

 

 

 

[ پنج شنبه 8 مهر 1395برچسب:هفته، دفاع مقدس، خاطره گویی، آزاده علی محمدیان، کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 7:42 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی کتاب (کتابخوان مهرماه 95)

معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتاب‌های «پانصد نکته درباره مطالعه»، «عقرب‌های کشتی بمبک»، «نامیرا» و «رضایت زناشویی» را در قالب هفتمین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه مهر 95 معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب‌های «پانصد نکته درباره مطالعه» نوشته فیل ریس و ترجمه بیتا عسگری و گیتا عسگری، «عقرب‌های کشتی بمبک» نوشته فرهاد حسن‌زاده، «نامیرا» نوشته صادق کرمیار، «رضایت زناشویی» نوشته عباس پسندیده در قالب هفتمین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه مهر 95 از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری(دام ظله العالی) در خصوص لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه و نیز اقدام عملی در مسیر اجرای سیاست‌های سال 1395 نهاد (سال خواندن) معرفی شدند.

هر ماه چهار عنوان کتاب از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قالب طرح «کتاب‌خوان ماه» از میان کتاب‌های منتشر شده در سال 94 و 95 در موضوعاتی همچون: سبک زندگی ایرانی اسلامی، کتاب‌های متناسب با مناسبت‌‎های ملی و مذهبی و همچنین عناوین جذاب در حوزه کودک و نوجوان، در موضوعات و مناسبت‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌شوند تا ضمن ترویج فرهنگ کتابخوانی، برخی معضلات فرهنگی و اجتماعی نیز با مطالعه کتاب‌ها مرتفع شود. معرفی و تبلیغ این کتاب‌ها از راه‌های مختلف همچون ارائه در نشست‌های کتاب‌خوان، ‌کتاب‌خوان مجازی،‌ انتشار طرح‌های گرافیکی در فضای مجازی،‌ برگزاری جلسات نقد و بررسی و ... در سراسر کشور انجام می‌شود.

خلاصه‌ای از معرفی کتاب‌های کتاب‌خوان مهرماه 1395 به شرح زیر است: 

«پانصد نکته درباره مطالعه» نوشته فیل ریس و ترجمه بیتا عسگری و گیتا عسگری / انتشارات مدرسه / 151 صفحه

«پانصد نکته درباره مطالعه» تألیف «فیل ریس» استاد توسعه آموزش در دانشگاه گلمورگان است.

این مجموعه حدود پانصد نکته ساده را در 51 سر فصل به خواننده ارائه می‌دهد و مطالعه برای همگان مفید خواهد بود.

در این کتاب با تکیه بر نکاتی چون نگارش مقالات، ارائه سمینارها، شرکت در امتحانات، تقویت حافظه، حل مسائل، تکمیل مهارت‌ها و موفقیت در مصاحبه‌ها شما را در گذر از دوران تحصیل یاری می‌دهد.

اصل کتاب با زبان و لحنی ساده و روان به نگارش درآمده است و مترجمان کوشیده‌اند که این شیوه نگارش را در ترجمه کتاب نیز حفظ کنند تا با استفاده از بیانی ساده و فراخور حال مخاطبان فارسی‌زبان، مطالب را برگردان کنند.

این کتاب کاربردی با عنوان‌های دیگری ازجمله، «می‌توان مسئول تحصیلات خود باشید»، «هفته قبل از شروع دوره آموزشی»، «جایگاه خود را بیابید»، «نحوة فراگیری خود را بیابید»، «تحصیلات خود را سازمان دهید»، «بهترین مکان برای مطالعه»، «زمان‌بندی، شروع کار»، «خلاصه نویسی»، «تقویت حافظه»، «حل مسئله»، «انجام یک مصاحبه خوب» و «آمادگی برای امتحان مجدد» منتشر شده است.

«عقرب‌های کشتی بمبک» نوشته فرهاد حسن‌زاده / انتشارات افق / 208 صفحه

«عقرب‌های کشتی بمبک» رمانی است ماجرایی و پرکشش. شخصیت‌های اصلی رمان چهار پسر نوجوان هستند که در دنیای باز‌ی‌های کودکانه خود باندی به نام عقرب را درست کرده‌اند و ناخواسته و از سر کنجکاوی درگیر ماجرایی می‌شوند.

داستان این رمان حرکت‌های اعتراضی مردم را در آبادان سال ٥٧ بازگو می‌کند و به چگونگی برخورد نوجوانان با این رویداد بزرگ و همچنین به بیان روابط هم‌سالان و ماجراجویی‌هایشان می پردازد. استفاده هنرمندانه از لهجه مردم آبادان و آشنا کردن نوجوانان ایرانی با فرهنگ و آداب و رسوم این خطة قهرمان‌خیز کشور و بیان برخی از خصوصیات روحی و اخلاقی مردم خونگرم جنوب از ویژگی‌های بارز این کتاب است.

جذابیت‌های این رمان تنها در مضمون کلی، ساختار ماجرایی و فراز و فرودهای داستانی آن خلاصه نمی‌شود، بلکه توفیق در پرورش فضایی زنده از روزگار نوجوانی، خلق شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی و ایجاد مناسبات و روابطی جذاب میان آن‌ها، نثر ساده و صمیمی و مهم‌تر از همه لحنی شوخ و شنگ و طنزی ظریف در جای جای داستان از جمله ویژگی‌های در خور توجه رمان است که مطالعه آن را جذاب‌تر می‌کنند.

«نامیرا» نوشته صادق کرمیار / انتشارات نیستان / 336 صفحه

«نامیرا» داستانی شخصیت‌محور است؛ رمانی با خرده‌روایت‌هایی از تغییر روش، هدف، آرزو و عاقبت آدم‌ها. این روزگار است که آدم‌ها را در محک انتخاب شدن و انتخاب کردن می‌گذارد. نویسنده، کتاب را به سبک رمان‌های کلاسیک با شروعی آرام آغاز می‌کند، تصویرسازی می‌کند، شخصیت‌ها را  وارد داستان می‌کند، آن‌ها را معرفی می‌کند و با داستان پیش می‌برد. «نامیرا»  ازعقبه تحقیقی درستی بهره برده است.

باید رمان را بخوانیم تا بفهمیم داستان کوفیان که چگونه به فکر دعوت امام می‌افتند و چگونه بعداً پا پس می‌کشند و از کوفه‌ای که ۱۸هزار نامه برای امام حسین علیه‌السلام ارسال می‌شود چطور یکباره ورق بر می‌‌گردد و آدم‌هایی که تا دیروز مشتاق استقبال از پسر پیامبر و علی علیهما السلام بودند، ناگهان با زرق و برق سکه‌های پسر مرجانه پشت او را خالی کردند، سفیرش را کشتند و بزرگان کوفه ناگهان یار قدیمی ابن‌زیاد شدند؟

آن وقت بود که می‌فهمیدیم که عمرو بن‌حجاج - از سردرمداران دعوت امام به کوفه- که سعی می‌کرد سپاهی برای امام تهیه کند، چگونه با یک جلسه نشست و برخاست با والی خناس کوفه یک شبه از دوست به دشمن تبدیل می‌شود و سعی و همتش را بر این می‌گذارد که مقابل یاران امام حتی اگر دختر و دامادش باشند، بایستد؟

با خواندن «نامیرا» می‌فهمیم بخشی از انبوه مردمی که به امام نامه نوشتند حضور امام را برای منافع شخصی خود می‌خواستند. امضاها به خاطر درد دین نبود بلکه برای طایفه‌ای سؤال این بود که چرا معاویه شام را برتر از کوفه دانسته است.

نامیرا یک دوره‌ فتنه‌شناسی است برای کسانی که در پی حق هستند و می‌خواهند بدانند که حق و باطل چگونه جابه‌جا می‌شوند. که حتی «عبدالله بن‌عمیر» با آن همه سابقه در جهاد با کفار تردید می‌کند که چرا پسر پیامبر به مقابله با یزید برخاسته است؟

در دل داستان، قصه‌ای عاشقانه هم هست. آنجایی که سلیمه دختر عمرو بن‌حجاج با ربیع پیمان زناشویی می‌بندد و خوشحال است که همسرش محب علی و اولاد اوست و خشمگین می‌شود که چرا پدرش به حسین علیه‌السلام پشت کرده است.

«رضایت زناشویی» نوشته عباس پسندیده / انتشارات دارالحدیث / 359 صفحه

این کتاب نوشته عباس پسندیده، نویسنده کتاب پرفروش هنر رضایت از زندگی‌ست. کتاب در فصول متنوع خود به برخی از مهمترین سؤالات در خصوص چگونگی ساختن یک خانواده موفق و شاداب پاسخ گفته است. برخی از مهمترین این سؤالات عبارتند از:

مهم‌ترین نکات و معیارها برای انتخاب همسر چیست؟

اسلام بر لزوم وجود مودّت و رحمت تأکید ورزیده است؛ تفاوت مودّت با محبّت و مودّت با رحمت در چیست؟

واکنش مناسب به خوبی‌ها و بدی‌های همسر چیست؟

چه کنیم تا مهارت درک کردن را به دست آوریم؟

مهم‌ترین مهارت‌هایی که باید برای داشتن خانواده‌ای سعادتمند داشته باشیم چیست؟

چرا در رابطه زناشویی گاهی خیانت صورت می‌گیرد؟ ریشه‌های آن چیست؟ از چه طریق می‌توان از وقوعش جلوگیری کرد؟

مهم‌ترین عوامل ایجاد کننده نشاط در خانواده چیست؟

مدارا در زندگی لازم است اما آیا حد و مرزی هم دارد؟ اگر بله، حد و مرزش چیست؟

کتاب مباحث بسیار مهم و ارزشمندی هم در خصوص اقتصاد خانواده دارد که بسیار کاربردی است. ضمن آنکه راهکارهایی ارزشمند برای چگونگی مواجه شدن درست با مشکلات و مصایب وارده بر خانواده ارائه شده است.

استفاده بسیار عالمانه نویسنده از منابع غنی دینی از آیات و روایات و تلفیق آن با یافته‌های علم روان‌شناسی روز، به همراه ذکر نمونه‌های متنوع از تاریخ و سیره معصومین و بزرگان مرتبط با مباحث کتاب، این اثر را به کتابی ارزشمند و مفید و کاربردی و جذاب برای کسانی که خواهان ساختن خانواده‌‌ای شاد و خوش‌بخت هستند تبدیل کرده است.

 

[ دو شنبه 5 مهر 1395برچسب:معرفی کتاب, کتابخوان مهرماه 95,

] [ 14:11 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری شب شعر دفاع مقدس در کتابخانه مسروری حکم آباد

به مناسبت هفته دفاع مقدس شب شعری با حضور مسئولان شهرستان جوین ، شاعران ، هنرمندان و  دیگر مهمان های  در تارخ 1395/07/03 در سالن مطالعه کتابخانه عمومی مسروری حکم آباد برگزار گردید. و در پایان مراسم نیز به شاعران که در این مراسم  شعر خود را خوانده بودند جوایزی از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین اهدا شد.

 

 

 

 

[ یک شنبه 4 مهر 1395برچسب:شب شعر, دفاع مقدس, کتابخانه مسروری,

] [ 16:21 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]