کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

جشن یلدایی در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، ویژه برنامه «شب یلدا» در آستانه فرارسیدن طولانی ترین شب سال به همت محفل ادبی عطاملک جوینی در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب و با حضور آقای عباسعلی ره گشای دبیر ادبیات ، آقای کریم علیزاده شاعر و نویسنده کتاب ترانه های سکوت، خانم الهام نقابی دبیر محفل ادبی، آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه و اعضای انجمن محفل ادبی برگزار شد.

سعید فیضی، مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب  گفت: مجموعه کتابخانه های عمومی با راه اندازی محافل ادبی سعی بر آن داشته اند علاوه بر معرفی شاعران و نویسندگان بومی با برگزاری ویژه برنامه هایی با محوریت مناسبتهای ملی و دینی گام موثری در آشنایی بیشتر جامعه به ویژه قشرجوان و آینده ساز جامعه در این حوزه بردارد.


در همین راستا در ویژه برنامه «شب یلدا»، آقای عباسعلی ره گشای استاد ادبیات ، کریم علیزاده شاعر و خانم الهام نقابی به غزل خوانی از حافظ برای حاضران پرداختند.
در ادامه نادیا کلاته میمری کودک عضو کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب به خوانش غزلی از حافظ پرداخت

الا یا ایّها السّاقی اَدِر کَاساً و ناوِلها
که عشق آسان نمود اوّل ولی افتاد مشکلها
به بوی نافه‌ٔ کآخر صبا زان طرّه بگشاید
ز تاب جعد مشکینش چه خون افتاد در دلها
مرا در منزل جانان چه امن عیش چون هر دم
جرس فریاد می‌دارد که بربندید محملها
به می سجّاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید
که سالک بی‌خبر نبْوَد ز راه و رسم منزلها
شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل
کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها

 

و در ادامه خانم نادیا کلاته میمری عضو کودک کتابخانه داستان سیاوش و گذر ار آتش را برای حاضران نقالی کرد.

در پایان نیز از برندگان مسابقه کتابخوانی از کتاب انسان در جستجوی معنا از دکتر فرانکل که در هفته کتاب برگزار شده بود با اهدای کارت هدیه و کتاب تقدیر شد

[ سه شنبه 30 آذر 1400برچسب:شب یلدا, حافظ خوانی, کتابخانه عطاملک جوینی,

] [ 7:51 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

اعلام اسامی برندگان مسابقات کتابخوانی و شعر خوانی هفته کتاب 1400 کتابخانه عطاملک جوینی نقاب

 

[ چهار شنبه 24 آذر 1400برچسب:برندگان، مسابقات، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب، هفته کتاب,

] [ 8:18 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مراسم تقدیر از کتابخوانان برتر و فعالان فرهنگی سال 1400 کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین،  مراسم تقدیر از برگزیدگان فعالان فرهنگی و کتابخوان های برترکتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب  با حضور حسین جمشمیدی فرماندار ، حجت الاسلام و المسلمین حسین بوژمهرانی امام جمعه شهر نقاب  ، خانم زهره سردارآبادی رئیس اداره بهزیستی ، آقای مجید نقابی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، خانم عصمت غلامی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین و اعضای شورای اسلامی شهر نقاب در محل سالن جلسات بهزیستی برگزار گردید.

 

 طی این مراسم حسین جمشیدی فرماندار شهرستان جوین گفت : یکی از خصوصیات خوب مردم شهرستان جوین بحث علم آموزی و پیشرفت های خوب علمی در کنار عالم پروری و توجه به مقدسات دینی است که گواه آن وجود مشاهیر بزرگ از این دیار است .

همچنین وی افزود : کتاب و کتابخوانی باید جایگاه خود را با توجه به تمام پیشرفت ها حفظ نماید..

حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای بوژ مهرانی امام جمعه شهرستان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از دست اندر کاران عرصه کتاب و کتابخوانی گفت : جایگاه کتاب در بین علماء یک جایگاه ویژه ای است که باعث رشد و شکوفایی انسان می شود .

 

در پایان به آقایان : ابوالفضل خانی زاده، محمد حسین خانی زاده، خانم ها اسرا کلاته آقامحمدی، فاطمه یعقوبی، نرجس کلاته آقامحمدی و نفیسه شمس آبادی با عنوان کتابخوانان برتر و خانم ها حمیده کلاته میمری و آمنه قنبرآبادی به عنوان فعالان فرهنگی کتابخانه و خانم  الهام نقابی به عنوان  دبیر محفل ادبی عطاملک جوینی نقاب به اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه یک میلیون ریالی اهدای از طرف شهرداری شهر نقاب تقدیر شد.

[ یک شنبه 7 آذر 1400برچسب:مراسم تقدیر، مسابقات کتاب خوانی، کتابخانه عطاملک جوینی نقاب، 1400,

] [ 15:35 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

پیدا شدن گنج در محوطه کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین..به مناسبت  بیست و نهمین دوره هفته کتاب قصه خوانی از کتاب دورا و گنج گمشده و بازی پیدا کردن گنج برای بچه های مهدکودک گل  های گندم شمس آباد جوین در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب انجام گرفت.

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: برای خاطره سازی از کتابخانه و سرگرمی هر چه بیشتر و بهترکودکان صندوقچه چوبی توسط کتابخانه تهیه و مقداری شکلات های سکه ای درون آن تعبیه شد و در یکی از باغچه های محوطه کتابخانه  دفن شد  و هنگام بازدید بچه های مهدکودک گل های گندم شمس آباد جوین از کتابخانه ابتدا سعید فیضی کتاب دورا و گنج گمشده را برای کودکان قصه خوانی کرد و بعد با پیدا کردن نقشه گنج که از قبل پشت کتاب های پنهان شده بود با کمک بچه ها صندوق چوبی را از زیر خاک بیرون آوردند و محتویات صندوقچه چوبی که مقداری شکلات سکه ای و مداد تراش بود بین بچه ها تقسیم شد.

فیضی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود: عادت به مطالعه باید از سنین کودکی در افراد شکل بگیرد و  انجام چنین بازی های مهیجی با کمک کتاب باعث جذب بیشتر کودکان به کتابخانه و ثبت خاطر ای فراموش نشدنی در ذهن آنها می شود

[ دو شنبه 1 آذر 1400برچسب:گنج، پیداکردن، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی، هفته کتاب، 1400,

] [ 9:51 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]