کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

ایام سوگواری شهادت پیشوای عدالت، علی(ع) تسلیت باد.

AWT IMAGE

 

شب بود و اشک بود و علی بود و چاه بود

فریاد بی‌صدا، غم دل بود و آه بود

دیگر پس از شهادت زهرا به چشم او

صبح سفید هم‌چو دل شب سیاه بود

دانی چرا جبین علی را شکافتند؟

زیرا به چشم کوفه عدالت گناه بود

خونش نصیب دامن محراب کوفه شد

آن رهبری که کعبه بر او زادگاه بود

یک عمر از رعیت خود هم ستم کشید

اشک شبش به غربت روزش گواه بود

دستش برای مردم دنیا نمک نداشت

عدلش به چشم بی‌نگهان اشتباه بود

هم‌صحبتی نداشت که در نیمه‌های شب

حرفش به چاه بود و نگاهش به ماه بود

مولا پس از شهادت زهرا غریب شد

زهرا نه یار او که بر او یک سپاه بود

وقتی که از محاسن او می‌چکید خون

عباس را به صورت بابا نگاه بود

«میثم!» هزار حیف که پوشیده شد ز خون

رویـی کـه بهـر گمشـدگان شمـع راه بود

 

[ پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:شهادت حضرت علی (ع),

] [ 12:48 ] [ ]

[ ]

جرايم ديركرد امانت كتاب ويژه ماه مهماني خدا بخشيده مي شود

 

به اطلاع همشهریان عزیز جوینی می رساند جرایم دیرکرد کتاب ها به مناسبت ماه مبارک رمضان بخشوده می شود لذا اعضای محترم کتابخانه عطاملک جوینی نقاب می توانند با عودت کتابها به کتابخانه ازاین بخشودگی بهرمند شود. قابل توجه مراجعان محترم اینکه  مهلت این بخشودگی فقط تا پایان ماه مبارک رمضان است.

[ چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:بخشودگی,جرایم,ماه رمضان,

] [ 13:48 ] [ ]

[ ]

اجراي طرح جامع «جمع آوري اطلاعات كتابداران و كارمندان نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور»

همزمان با اجراي طرح جامع «جمع آوري اطلاعات كتابداران و كارمندان نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور»، از تمامي كتابداران و كارمندان اين نهاد درخواست مي شود از صبح امروز يكشنبه 22 تير با مراجعه به پورتال نهاد در اين طرح شركت كنند.

 

به گزارش روابط عمومي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور،‌ نهاد به منظور تعامل سريعتر و مستقيم با كتابداران و كارمندان خود و همچنين بهبود فرآيندهاي خدمات رساني و اطلاع رساني در نظر دارد اطلاعات تكميلي آنها را جمع آوري كند.

ضروري است كليه كتابداران و كارمندان نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور از صبح امروز يكشنبه بيست و دوم تير با مراجعه به پورتال نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور به آدرس www.iranpl.ir به مدت يك هفته اطلاعات خواسته شده را به صورت صحيح و واقعي تكميل نمايند.

از آنجا كه همكاران محترم تنها يكبار مي توانند اطلاعات خود را وارد نمايند، لذا شايسته است دقت لازم را در پر كردن فرم مذكور داشته باشند.

گفتني است در اين طرح، اطلاعاتي از قبيل؛ نام، نام خانوادگي، كد ملي، سمت شغلي، محل خدمت، تلفن همراه و نشاني الكترونيكي مورد نياز خواهد بود.

 

 

[ یک شنبه 22 تير 1393برچسب:جمع آوری اطلاعات، کتابداران, کارمندان نهاد,

] [ 13:45 ] [ ]

[ ]

نشر رايگان معارف قرآني در اقدامي ارزشمند؛

 

نويسنده مشهدي 3100 جلد كتاب به كتابخانه هاي عمومي استان اهدا نمود.

 

 

 

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي، محمد حسن كليدري در روز قلم 3100 جلد كتاب به كتابخانه هاي عمومي استان اهدا كرد؛ كليدري احياي سنت فرهنگ اهداي كتاب را انتقال فرهنگ دانايي دانست و اعلام كرد: هدف از اهداي كتاب به كتابخانه هاي عمومي استان تنها زكات علم و نشر دانش مي باشد كه زمينه ساز رشد بشريت خواهد بود.

كليدري در ادامه توضيح داد: 3100 عنوان كتاب كه بيشتر كتب اهدايي با موضوع نشر معارف قرآني تهيه شده است،  حاصل تلاش و پژوهش 12 ساله وي مي باشدكه در ماه بهار قرآن هديه به كتابخانه هاي عمومي استان كرده است.

كليدري در سخني با آحاد جامعه از همه مردم خواست تا با مطالعه كتاب در رشد و تكامل جامعه اسلامي و احياي فرهنگ هاي اصيل پيشگام باشند.

شايان ذكر است در كتاب هاي اهدايي استاد كليدري، كتاب پاسخ هاي كوتاه و تفضيلي به يكصد و چهارده سوال قرآني 30جلدي، كتاب نور مبين  2 جلدي ، كتاب آدرس، كتاب دور خاموش و كتاب  تحول و پويايي احكام شيعه در بين عناوين متنوع اهدايي اين فرهيخته به چشم مي خورد.

گفتني است ارزش كتب اهدايي استاد كليدري به كتابخانه هاي عمومي استان حدود 12 ميليون تومان مي باشد.

 

 

[ دو شنبه 16 تير 1393برچسب:محمد حسین کلیدری, اهدای کتاب, خراسان رضوی, نویسنده,

] [ 13:51 ] [ ]

[ ]

برگزيده شدن سامانه مديريت سفارش و خريد كتب جهت كتابخانه هاي عمومي

به گزارش روابط عمومي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، از ميان دستاوردهاي ارسالي به دبيرخانه دومين همايش مديران فناوري اطلاعات مراكز علمي كشور، 68 دستاورد از 42 مركز علمي مورد داوري قرار گرفت كه 17 مورد به عنوان دستاورد برتر انتخاب و در اين همايش مورد تقدير قرار گرفتند كه در ميان آنها سامانه مديريت سفارش و خريد كتب جهت كتابخانه هاي عمومي كشور نيز به عنوان يكي از برگزيدگان معرفي شد كه به همين مناسبت لوح تقديري به نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور اهداء شد.

گفتني است دومين همايش مديران فناوري اطلاعات مراكز علمي كشور با هدف بسترسازي در زمينه فناوري اطلاعات در جهت به اشتراك گذاشتن دستاوردهاي مراكز علمي كشور و پيشرفت روزافزون فناوري اطلاعات توسط وزارت علوم تحقيقات و فناوري اطلاعات، مركز تحقيقات مخابرات ايران، پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران و دانشگاه آزاد اسلامي در پژوهشگاه علوم و فناوري روز چهارشنبه 21 خرداد 1393 در پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات (مركز تحقيقات مخابرات ايران) برگزار شد.

[ شنبه 14 تير 1393برچسب:فناوری، سامانه مدیریت سفارش,

] [ 16:35 ] [ ]

[ ]

ماه رمضان ماه ضیافت الله مبارک

دعاى روز اول ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا قرار بده روزه مرا در آن روزه داران واقعى وقیام وعبادتم در آن قیام شب زنده داران وبیدارم نما در آن از خواب بى خبران وببخش به من جنایتم را در این روز اى معبود جهانیان ودر گذر از من اى بخشنده جنایات كاران.

دعاى روز دوم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا نزدیك كن مرا در این ماه به سوى خوشنودیت وبركنارم دار در آن از خشم وانتقامت وتوفیق ده مرا در آن براى خواندن آیات قرآن به رحمت خودت اى مهربانترین مهربانان.

دعاى روز سوم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا روزى كن مرا در آنروز هوش وخودآگاهى را ودور بدار در آن روز از نادانى وگمراهى وقرار بده مرا بهره وفایده از هر چیزى كه فرود آوردى در آن به بخشش خودت اى بخشنده ترین بخشندگان.

دعاى روز چهارم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا نیرومندم نما در آن روز به پا داشتن دستور فرمانت وبچشان در آن شیرینى یادت را ومهیا كن مرا در آنروز راى انجام سپاس گذاریت به كـرم خودت نگهدار  مرا در این روز به نگاه داریت وپرده پوشى خودت اى بیناترین بینایان.

دعاى روز پنجم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا قرار بده در این روز از آمرزش جویان وقرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته وفرمانبردارت وقرار بده مرا در این روز ازدوستان نزدیكت به مهربانى خودت اى مهربان ترین مهربانان.

دعاى روز ششم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

خدایا وا مگذار مرا در این روز در پى نافرمانیت روم ومزن مرا با تازیانه كیفر ودور وبركنارم بدار از موجبات خشمت بحق احسان ونعمتهاى بى شمار تو اى حد نهایى علاقه واشتیاق مشتاقان.

دعاى روز هفتم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا یارى كن مرا در این روز بر روزه گرفتن وعبـادت وبركنارم دار در آن از بیهودگى وگناهان وروزیم كن در آن یادت را براى همیشه به توفیق خودت اى راهنماى گمراهان

دعاى روز هشتم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا روزیم كن در آن ترحم بر یتیمان وطعام نمودن بر مردمان وافشاء سلام ومصاحبت كریمان به فضل خودت اى پناه آرزومندان.

دعاى روز نهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا قرار بده برایم در آن بهره اى از رحمت فراوانـت وراهنمائیم كن در آن به برهان وراههاى درخشانت وبگیر عنانم به سوى رضایت همه جانبه ات بدوستى خود اى آرزوى مشتاقان.

دعاى روز دهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا قرار بده مرا در این روز از متوكلان بدرگاهت ومقرر كن در آن از كامروایان حضرتت ومقرر فرما در آن از مقربان درگاهت به احسانت اى نهایت همت جویندگان.

دعاى روز یازدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا دوست گردان بمن در این روز نیكى را و نـاپسند بدار در این روز فسق ونافرمانى  را وحرام كن بر من در آن خشم وسوزندگى را به یاریت اى دادرس داد خواهان.

دعاى روز دوازدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا زینت ده مرا در آن با پوشش وپاكدامنى وبپوشانم در آن جامه قناعت وخوددارى ووادارم نما  در آن بر عدل وانصاف وآسوده ام دار در آن از هر چیز كه مىترسم به نگاهدارى خودت اى نگه دار ترسناكان .

دعاى روز سیزدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا پاكیزه ام كن در این روز از چرك وكثافت وشكیبائیم ده در آن به آنچه مقدر است شدنى ها وتوفیقم ده در آن براى تقوى وهم نشینى با نیكان به یاریت اى روشنى چشم مستمندان.

دعاى روز چهاردهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا مؤاخذه نكن مرا در ایـن روز به لغزشها و درگذر از من در آن از خطاها وبیهودگیها وقرار مده مرا در آن نشانه تیر بلاها وآفات اى عزت دهنده مسلمانان

دعاى روز پانزدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا روزى كن مرا در آن فرمانبردارى فروتنان وبگشا سینه ام در آن به بازگشت دلدادگان به امان دادنت اى امان ترسناكان.

دعاى روز شانزدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا توفیقم ده در آن به سازش كردن نیكان ودورم دار در آن از رفاقت بدان وجایم ده در آن با مهرت به سوى خانه آرامش به خدایى خودت اى معبـود جهانیان.

دعاى روز هفدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا راهنمائیم كن در آن به كارهاى شایسته واعمال نیك وبرآور برایم حاجتها وآرزوهایم اى كه نیازى به سویت تفسیر وسؤال ندارد اى داناى به آنچه در سینه هاى جهانیان است درود فرست بر محمد وآل او پاكیزگان.

 

دعاى روز هیجدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا آگاهم نما در آن براى بركات سحرهایش وروشن كن در آن دلم را به پرتو انوارش وبكار به همه اعضایم به پیروى آثارش به نور خودت اى روشنى بخش دلهاى حق شناسان

دعاى روز نوزدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا زیاد بگردان در آن بهره مرا از بركاتش وآسان كن راه مرا به سوى خیرهایش ومحروم نكن ما را از پذیرفتن نیكىهایش اى راهنماى به سوى حـق آشكار .

دعاى روز بیستم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا بگشا برایم در آن درهاى بهشت وببند برایم درهاى آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن براى تلاوت قرآن اى نازل كننده آرامش در دلهاى مؤمنان.

دعاى روز بیست و یكم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا قرار بده برایم در آن به سوى خوشنودىهایت راهنمایى و قرار مده شیطان را در آن بر من راهى وقرار بده بهشت را برایم منزل وآسایـشگاه اى برآورنده حاجتهاى جویندگان

دعاى روز بیست و دوم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا بگشا به رویم در این ماه درهاى فضلت وفرود آر برایم در آن بركاتت را وتوفیقم ده در آن براى موجبات خوشنودیت ومسكنم ده در آن وسطهاى بهشت اى اجابت كننده خواسته ها ودعاهاى بیچارگان.

دعاى روز بیست و سوم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا بشوى مرا در این ماه از گناه وپاكم نما در آن از عیب ها وآزمایش كن دلم را در آن به پرهیزكارى دلها اى چشم پوش لغزشهاى گناهكاران.

[ دو شنبه 9 تير 1393برچسب:ماه رمضان, دعا,

] [ 18:4 ] [ ]

[ ]

بخشودگی جرایم دیرکرد

به اطلاع کلیه اعضای محترم کتابخانه عطاملک جوینی شهر نقاب می رساند جرایم دیرکرد کتاب های که از کتابخانه امانت گرفته اید در صورت عودت آنها به کتابخانه از تاریخ 07/04/1393 لغایت 13/04/1393 مورد بخشودگی قرار می گیرید.

 

 

[ یک شنبه 8 تير 1393برچسب:بخشودگی، جرایم ،کتاب، عطاملک,

] [ 13:55 ] [ ]

[ ]

برگزاری دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین

دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 93 در ساعت 10 صبح پنچشنبه مورخ 29/03/1393 در محل دفتر معاونت فرمانداری با حضور اعضای محترم انجمن و به ریاست جناب آقایی عادلی فر معاون فرماندار تشکیل شد. طی این جلسه پس از جمع بندی مطالب مقرر گردید.

1.   ادراه آموزش و پرورش نسبت به معرفی دانش آموزان جهت شرکت در جلسه آموزشی طرح همیار کتاب در کتابخانه ها که توسط کتابخانه های عمومی سطح شهرستان برگزار می گردد، اقدام نماید.

2.   مقرر گردید در اجرای طرح هدایت ستارگان توسط فرماندهی نیروی مقاومت بسیج اعضای انجمن اطلاع رسانی لازم را در اجرای طرح را داشته و همکاری لازم را انجام دهند.

3.   مقرر گردید در راستای ترویج مطالعه کتاب و کتابخوانی، آموزش و پرورش نسبت به هماهنگی جهت بازدید دانش آموزان در پایگاهای اوقات فراغت از کتابخانه ها داشته باشند.

4.   با توجه به اعلام آمادگی شهرداری محترم جهت واگذاری نمازخانه پارک فجر برای ایجاد ایستگاه مطالعه و همچنین تامین منابع از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق کانون های فرهنگی ، ناحیه مقاومت بسیج از طریق پایگاهای بسیج و آموزش و پرورش و شهرداری حهت تامین نیروی افتخاری اطلاع رسانی و در صورت تامین نیرو ایستگاه مطالعه راه اندازی گردد.

 

[ سه شنبه 3 تير 1393برچسب:جلسه انجمن کتابخانه های عمومی ، جوین، دومین,

] [ 14:46 ] [ ]

[ ]

جدیدترین کتاب ها در کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

مژده به همشریان محترم شهرستان جوین :

 کتابخانه عطاملک جوینی واقع در خیابان شهید آوینی شهر نقاب طی نمایشگاه دایمی از کتاب های جدید رسیده به کتابخانه ، سعی را بر این دارد تا تازه های کتاب رسیده به کتابخانه، در موضوعات مختلفی از قبیل رمان های ایرانی و خارجی ، کتاب های روانشناسی، کتاب های کودکان و نوجوانان و... را در معرض دید مراجعان محترم کتابخانه قرار دهند. علاقمندان ضمن بازدید از این نمایشگاه که در ساختمان اصلی کتابخانه عطاملک برگزار می شود  می توانند کتاب مورد علاقه خود را نیز امانت بگیرید.

امید است با مراجعه به کتابخانه تابستانی زیبا داشته باشید.

                                                               

[ سه شنبه 3 تير 1393برچسب:تازه های کتاب، جوین، کتابخانه عطاملک,

] [ 14:27 ] [ ]

[ ]