کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

یاداشت شماره 12 دبیر کل محترم نهاد کتابخانه های عمومی

به نام آن که جان را حکمت آموخت

 

کتابداران و همکاران عزیز

با اهداء سلام

با احترام و پوزش از تأخیر در ارائه ی این یادداشت

1- همانگونه که در یادداشت های قبلی و بخشنامه ها و اطّلاعیه های نهاد و در طول چهارماهه ی گذشته شاهد بوده اید تلاش گسترده ای برای شناسایی مشکلات و تنگناها و یافتن راه حل های مناسب، قانونی و راهگشا برای رفع مشکلات در جریان است. در هفته های اخیر نیز این تلاش به منظور تأمین بودجه و امکانات لازم برای سال آینده و همچنین یافتن راه حلی قانونی برای اجرای ماده ی 6 قانون تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور دایر بر الزام شهرداری ها به پرداخت نیم درصد درآمدها گسترش یافته و اینجانب و همکارانم با حضور در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی و دیدارهای جداگانه با نمایندگان محترم مجلس در حال بیان وضعیت نهاد و ارائه ی پیشنهادهای مناسب هستیم.

2- در طول ماه های گذشته تصمیمات متعدّدی برای برطرف کردن برخی مشکلات شما کتابداران عزیز شهری و روستایی و انجمنی و نیروهای عزیز خدماتی اتخاذ شد که بخشی از آنها به مرحله ی اجرا درآمد و متأسّفانه برخی از آنها به دلیل عدم اهتمام و توجّه و تلاش لازم در برخی استان ها با تأخیر مواجه شد. از معدود مدیران استان ها که هنوز نتوانسته اند همّت لازم را برای اجرای مصوّبات به کار گیرند برای آخرین بار درخواست می کنم خود را با شتاب لازم مدیریتی نهاد هماهنگ کنند. چه دلیلی دارد وقتی قرار می شود کارت هدیه ی اعیاد قربان و غدیر به همه ی کتابداران اعم از انجمنی و خدمات هم داده شود هنوز برخی مدیران کل استانی از ارسال اطّلاعات لازم خودداری می کنند؟ چه توجیهی برای عمل نکردن به بخشنامه های ساعات کاری بانوان در برخی استان ها وجود دارد؟ چه بهانه ای وجود دارد که برخی استان ها هنوز اطّلاعات کتابداران روستایی را برای برقراری حقوق ماهانه ارسال نمی کنند؟ همکاران عزیز، به معاونین نهاد ابلاغ کرده ام که حدّاکثر تا پایان آبانماه گزارش های خود را درباره ی نحوه و میزان همکاری مدیران کل در اجرای بخشنامه ها اعلام کنند و پس از آن دیگر هیچگونه تعلل و سهل انگاری و تأخیر خصوصاً در امور اداری مربوط به کتابداران و همکاران پذیرفته نیست.

3- امروز بخشنامه ی ساعت کاری نیمه ی دوم سال جاری ابلاغ می شود امیدوارم تمامی مدیران کل و روسای شهرستانها بلافاصله و با دقّت نسبت به اجرای این بخشنامه اقدام کنند.

4- با توجه به درخواست های مکرر برخی همکاران درباره ی هزینه مهد کودک و فوق العاده ی ایثارگری به اطّلاع می رساند که این دو هزینه در نهاد در حال پرداخت است و اگر هر یک از همکاران و کتابداران در این رابطه مشکلی دارند یا این حق برای آنان در نظر گرفته نشده درخواست و مدارک لازم را به معاونت اداری نهاد ارسال نمایند.

در خاتمه امیدوارم تلاش های فراوانی که این روزها در ارتباط با مسئولین محترم دولتی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مشکلات نهاد در حال انجام است با دعای خیر شما عزیزان و خدمتگزاران عرصه ی فرهنگ انقلاب اسلامی به نتایج مطلوب برسد. انشاءالله

 

و من الله التوفیق

علیرضا مختارپور

دبیر کل

[ یک شنبه 27 مهر 1393برچسب:یاداشت دبیر کل,

] [ 13:10 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

اطّلاعیه ی معاونت اداری مالی نهاد کتابخانه های عمومی

بسمه تعالی

 

اطّلاعیه ی معاونت اداری مالی نهاد

با توجه به پرسش ها و پیام های متعدّد کتابداران و همکاران عزیز درباره ی برخی مسائل اداری نکات زیر به اطّلاع می­رسد:

 

1- درباره ی محاسبه ی سوابق سنوات کتابداران تمامی سوابق موجود در نهاد در احکام همکاران محاسبه شده است. با این حال در صورتی که هر یک از همکاران مدارک مثبته ای دایر بر عدم محاسبه ی سوابق سنوات خود در اختیار دارند مدارک خود را برای بررسی مجدّد به معاونت اداری مالی نهاد ارسال نمایند.

2- درباره ی ادامه ی تحصیل کتابداران به اطّلاع می رساند در صورتی که هر یک از همکاران در ساعات غیر موظّف کاری به ادامه ی تحصیل در رشته های مرتبط با نهاد مطابق با طرح طبقه بندی مشاغل دهند پس از ارائه ی مدرک معتبر علمی مورد تأیید مراجع ذیربط، مدارک جدید تحصیلی در احکام لحاظ خواهد شد.

3- اطّلاعات جمع آوری شده مربوط به سوابق بیمه ای کتابداران منتقل شده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی مکاتبه ای به استحضار مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید و از ایشان درخواست شد تا دستور محاسبه و تأمین منابع مالی مربوطه را صادر فرمایند.

4- درباره ی حقوق کتابداران روستایی مقرر شد از ابتدای آبان ماه سال جاری حقوق این عزیزان به صورت ماهانه و با اعمال افزایش اعلام شده پرداخت شود.

5- درباره ی نیروهای انجمنی کتابدار و غیر کتابدار اطّلاعات لازم از ادارات کل درخواست شده تا پس از بررسی نسبت به افزایش حقوق آن دسته از این عزیزان که حقوق کمتری نسبت به کتابداران روستایی دریافت می کنند اقدام لازم صورت پذیرد.

6- درباره ی فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته برقراری این فوق العاده در مناطق مذکور در دست بررسی است. 

[ چهار شنبه 23 مهر 1393برچسب:اطلاعیه نهاد,

] [ 17:19 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

طنز/ کی گفته آب نداریم؟

آب نداريم!اين جمله ايست كه احتمالا تا چند وقت ديگر با اين وضع آب زياد ميشنويم.براي همين بايد دست بكار شد و نگذاريم كه چند وقت ديگر اين جمله را بشنويم.راه كارهايي هست كه در زندگي روزمره خيلي با آنها مواجه و احيانا خودمان آنها را پياده ميكنيم.براي بيشتر جدي گرفتن اين راهكار ها اندك-و فقط اندكي-از آنها را با هم مرور ميكنيم:

1-شستن آسفالت:

اين موضوع خيلي مي تواند در افزايش ذخاير زير زميني آب در زير خيابان ها تاثير داشته باشد.اين روش در دو زمان بسيار موثر است.يكي اول صبح ها،يكي عصر ها.دقت داشته باشيد كه در اين روش شستن آسفالت جلوي مغازه و خانه را به همراه جارو زدن زباله هاي فرضي انجام دهيد.

پ.ن:سعي كنيد با ايجاد موج در جوب ها علاوه بر ايجاد سرگرمي سالم براي خود، به تسريع حركت آب در فاضلاب ها كمك شاياني داشته باشيد.خصوصا كه حتما آب شرب و آشاميدني باشد.

2-شستن لاستيك ماشين روزي 2 بار هفته اي 14 بار:

لاستيك ماشين قسمت بسيار مهمي از خودرو است كه در زيبايي آن تاثيري بسيار شگرفي دارد.خصوصا با آب آشاميدني تاثيرش دوصدچندان مي شود.دقت داشته باشيد كه در هنگام كفي كردن هر چرخ و رينگ هاي خودرو ،شلنگ را داخل چاه فاضلاب قرار دهيد تا هم آب آشاميدني به چرخه ي فاضلاب پيوسته و هم موجودات داخل فاضلاب از بهره ي آب سالم بهرهمند شوند.

3-ايجاد درياچه در مزارع و باغات:

اين روش خيلي حال ميدهد.حجم بسيار زيادي آب را پاي درخت و زمين كشاورزي"ول ميكنيم".اصلا نميدانيد كه چه هوايي ميشود بعدش.زمين ميشود غرق در آب و ميشيني كنار درياچه و با ديدن غروب آفتاب ،از خوردن كاهو به همراه ترشي لذت ميبري!تازه مي تواني كلي موجودات ذره بيني هم كه داخل زمين قرار دارند را از نعمت استخر طبيعي برخوردار كني.تازه گياه هم كلي حال ميكند از اين همه آب كه در آن غرق شده و همه اش حباب ميدهد بيرون.

4-سلفي گرفتن در حال مسواك زدن/جواب دادن به تلفن بي بي سي(بي بي سكينه) حين شستن ظروف:

در اين آيتم شما موبايلتان را داخل جيب پيژامه ي تان ميگذاريد و با يك ركابي داخل دستشويي ميشويد،آب را باز ميكنيد تا صداي آب هم در سلفي تان بيوفتد.گوشي آيفونتان-را كه از قضا چيني است و بابايتان بمناسبت روز حمايت از سلفي گيران گينه ي نو خريده-از جيب مبارك درآورده كه در اين لحظه چندتا وايبر هم مي آيد كه لامصب نمي شود جواب نداد.پس از گذشت حدود 10 دقيقه و زده شدن در دستشويي توسط برادر كوچك ترتان كه در حال داد زدن ميگويد:بيااا ديگه....ريييخت! متوجه گذر زمان ميشويد.و سريع يك سلفي فوري ميگيريد و زيرش مينويسيد:همه جا بيادت هستم.بيادم باش.با سريع مي آييد بيرون كه با صحنه ي بدي روبرو ميشويد كه برادر كوچك ترتان فرش را...

آيتم دوم ،شما طبق معمول داريد ظرف ميشوريد و آنطرف تر تلوزيون هم با صداي بلند دارد آكادمي كوروش رو نشون ميده.آب بايد باز باشد كه بخار ايجاد شده بتواند به شما در زدودن چربي ها كمك كند.هر از گاهي هم از آشپزخانه نگاهي به تلوزيون مي اندازيد كه ببنيد اين هفته چه كسي برنده ميشود،در كمال ناباوري كامبيز برنده ميشود.همزمان تلفن زنگ ميخورد و بي بي سي شروع ميكند به تحليل پيروزي پر حاشيه ي اخير كامبيز . شما هم وارد موضوع شده و در حالي كه با دستهاي كفي روي صندلي آشپزخانه نشستيد اجازه ميدهيد كه بخارآب به شستن ظرف ها ادامه دهد ...

5-كنسرت هاي آندر واتر:

اين اصطلاح به آن دسته از كنسرت هايي گفته ميشود كه اغلب افراد حداقل يكبار در زندگيشان آن را يا تجربه كرده اند يا حداقلتر شنيده اند(از طريق ديفال همساده).

حدود 10 دقيقه بازگذاشتن آب داغ براي ايجاد بخار طبيعي حس اجرا در سالن همايش هاي برج ميلاد را تداعي ميكند.فراموش نكنيد كه باز بودن آب و خيس شدن موها به صورت تناوبي و استفاده از سنگ پا بجاي ميكروفن خيلي حالش بيشتر است.فراموش نكنيد كه از جلوه هاي پرتاب آب،خودشيفتگي مفرط،اشاره به گروه كر و دريافت نامه از ميان جمعيت حتما استفاده كنيد.البته در اين آيتم دو مانع هميشه وجود دارد.يكي همسايه ها هستند كه يا ميگويند:اون آب لامصب و ببند مگه ارث باباته؟ يا :بِبُر اون صداتو ما چه گناهي كرديم آخه؟ . ... و اين شما هستيد كه بايد با وجود اين مشكلات به باز گذاشتن آب و ايجاد بخار ادامه دهيد

[ سه شنبه 22 مهر 1393برچسب:طنز , آب ، نداریم,

] [ 16:45 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

عید غدیر بر همگان مبارک

[ یک شنبه 20 مهر 1393برچسب:عید غدیر,

] [ 13:1 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برنده نوبل ادبیات 2014 معرفی شد.

جایزه نوبل ادبیات سال 2014 به «پاتریک مودیانو» نویسنده سرشناس فرانسوی تعلق گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «پیتر انگلوند»، دبیر دائم آکادمی نوبل دقایقی پیش، نام «پاتریک مودیانو» نویسنده فرانسوی را به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات سال 2014 اعلام کرد. در بیانیه معرفی «مودیانو» به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات سال 2014 آمده است که وی این جایزه را "برای هنر خاطره که به واسطه آن دست نیافتنی‌ترین سرنوشت های انسانی را به یاد آورد و از موضوع جهانی اشغال پرده برداشت" دریافت کرده است. «رودیارد کیپلینگ» با 42 سال جوانترین و «دوریس لسینگ» با 88 سال کهنسال‌ترین برندگان جایزه نوبل ادبیات هستند. سال گذشته «آلیس مونرو»، نویسنده سرشناس کانادایی این جایزه معتبر را دریافت کرد. 

 

 

 

 

 

 

[ پنج شنبه 17 مهر 1393برچسب:جایزه نوبل, 2014,

] [ 16:33 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

کاریکاتور/ معافیت جدید سربازی!

به ازای هر فرزند ، ٣ ماه از خدمت سربازی کم می‌شود.

‌

[ پنج شنبه 17 مهر 1393برچسب:معافیت جدید سربازی,

] [ 16:21 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

افزایش حقوق کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور خبر داد:

افزایش حقوق کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور

علیرضا مختارپور همزمان با انتشار یازدهمین پیام خود در پرتال نهاد کتابخانه های عمومی کشور از افزایش حقوق کتابداران و کارکنان نهاد خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مختارپور در بخشی از یازدهمین پیام خود با اشاره به زحمات معاونت اداری و مالی و صرفه جویی در هزینه های زائد و کم کردن تشریفات، اعلام کرد: «با تصویب موضوع برقرای فوق العاده شغل همکاران در شورای حقوق و دستمزد و امور اداری استخدامی نهاد و در اجرای بخشی از قانون مدیریت خدمات کشوری، فوق‏العاده شغلی از 1/9/1393 به احکام کتابداران و همکاران افزوده خواهد شد که به صورت ثابت و هر ماهه پرداخت می گردد.»

وی در ادامه تصریح کرده است: «همکاران تا سطح مدرک تحصیلی کاردانی 844900 ریال، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی 1810500 ریال و دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد 2414000 ریال به حقوق ماهانه شان اضافه می شود که با توجه به این که بیش از 60% از همکاران و کتابداران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و 15% دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند میزان تغییر در حقوق دریافتی قابل توجه خواهد بود.»

[ دو شنبه 14 مهر 1393برچسب:افزایش حقوق , کتابداران,

] [ 17:48 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

یاداشت شماره 11 دبیر کل محترم نهاد کتابخانه های عمومی

بنام آن که جان را روشنی داد

کتابداران و همکاران عزیز

با اهداء سلام و آرزوی بهره مندی کامل از ایّام اللّه عرفه و اعیاد مبارک قربان و غدیر که هریک فرصتی مغتنم برای بازنگری در احوال شخصی و اجتماعی و اصلاح نواقص و عیوب برای شروعی تازه در جهت کسب معرفت بیشتر، صفای قلبی و دستیابی به نیرویی مضاعف در انجام تکالیف دینی و انقلابی و اجتماعی است؛ از تمامی شما عزیزان استدعا دارم در دعاهای خالصانه ‏ی این روزها، همکارانتان در سراسر کشور را به یاد داشته باشید و سلامتی و سعادت و موفقیّت خداپسندانه را برای همه ی خدمتگزاران عرصه ی کتاب و کتابخوانی و کتابخانه ها از خدای مهربان درخواست کنید.

1. خوشبختانه در روز 1393/6/30 توفیق حضور در جلسه ی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نصیبمان شد. در این جلسه ابتدا گزارشی از وضع نیروی انسانی، بودجه و مشکلات نهاد مطرح و سپس برنامه های پیشنهادی برای رفع نواقص و حرکت به سوی اهداف نهاد در جهت ترویج و گسترش کتابخوانی و مطالعه ی مفید در کشور ارائه شد و پس از آن رئیس و نمایندگان محترم آن کمیسیون به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

آنچه اینجانب وظیفه ‏ی خود می دانم صریحاً با شما همکاران عزیز در میان بگذارم این که آگاهی عمیق، درک صحیح و منطبق با واقعیّات و اهداف، دلسوزی و توجّه به امر کتاب و کتابخوانی در بیانات رئیس و اعضای محترم کمیسیون باعث دلگرمی و امیدواری بسیار شد و یقین کردم که با وجود این نمایندگان محترم و شناخت و توجّه دقیق ایشان به مسائل فرهنگی و مخصوصاً موضوع کتاب، تمامی مشکلات موجود به تدریج مرتفع خواهد شد و نهاد کتابخانه های عمومی کشور با نیرویی تازه و همّتی مضاعف در جهت گسترش کتابخوانی گام برخواهد داشت.

به همین دلیل به نمایندگی از همه ی‏ کتابداران تشکّر خالصانه‏ را از اعضای محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به این عزیزان تقدیم می کنم و از خداوند متعال سعادت و سلامتشان را مسألت دارم.

توجّه این عزیزان نماینده به مسائل نهاد بلافاصله نتیجه ی عملی خود را نشان داد و آن کمیسیون به فاصله ی دو روز تبصره ای درباره ی ضمانت اجرایی و الزام ماده ی 6 قانون تأسیس و نحوه ‏ی اداره ‏ی کتابخانه های عمومی کشور که مربوط به اختصاص نیم درصد از درآمدهای شهرداری ها می باشد تصویب و برای طّی مراحل قانونی به مراجع ذیربط در مجلس شورای اسلامی ارسال کردند.

همچنین مقرّر شد کارگروهی با حضور برخی نمایندگان محترم آن کمیسیون و با شرکت دبیرکل و معاونین مربوطه ی نهاد و دیگر مسئولین نهادهای مرتبط درباره ی چشم‏انداز آتی مسائل مربوط به کتابخانه ها و کتابخوانی در کشور تشکیل شود.

نمایندگان محترم کمیسیون فرهنگی همچنین بررسی و تأمین نیازهای نهاد در بودجه ی سال 1394 را در دستور کار کمیسیون قرار دادند.

2. در هفته ی گذشته‏ سیاستهای هشتگانه ی نهاد در دوره ی جدید برای تحقّق اهداف اصلی نهاد که گسترش کتابخوانی و ارائه بهتر خدمات در کتابخانه ها به جامعه ی اهل مطالعه و خصوصاً جوانان کشور است اعلام شد. به زودی شرح مفصّلی از این سیاست ها اعلام خواهد شد لذا از بحث در این یادداشت خودداری می‏کنم.

3. در هفته های گذشته موضوع تعیین ساعات کار کتابداران از مسائلی بود که مورد نظرسنجی و بررسی های بسیار گسترده قرار گرفت. قرار بود در ابتدای مهرماه این بررسی ها به نتیجه برسد امّا با توجه به تنوّع و اختلاف ‏نظرهای بسیار متفاوت که با توجه به اختلاف افق در شهرهای مختلف طبیعی است – به ناچار به صورت موقّتی کاهش ساعت کار بانوان کتابدار ابلاغ شد تا با دقّتی بیشتر موضوع مورد بررسی قرار گیرد. خوشبختانه این بررسی ها به نتیجه رسید و ظرف چند روز آینده بخشنامه ی ساعات کاری شش ماهه ی دوم سال ابلاغ خواهد شد. در این ابلاغیّه یکسان سازی ساعات کار کتابداران زن و مرد، توجّه به امنیت کتابخانه ها، گردشی بودن نوبت های صبح و عصر و دیگر شاخصه های اصلی مورد توجّه قرار گرفته و امیدوارم این ابلاغیه به صورت سراسری و بدون اعمال نظرهای سلیقه ای توسط برخی مدیران اجرا شود.

4. درباره ی بیمه ی تکمیلی کتابداران و همکاران نیز تلاش‏های معاونت اداری و مالی به نتیجه رسید که به زودی گزارشی در این موضوع به اطلاع خواهد رسید.

5. امّا آخرین نکته ی این یادداشت که امیدوارم مورد رضایت کتابداران و همکاران عزیز قرار گیرد:

با تلاش و زحمات بسیار معاونت محترم اداری و مالی و با صرفه جویی در هزینه‏های زائد و کم کردن از تشریفات، موضوع برقراری فوق العاده شغل همکاران مورد تصویب در شورای حقوق و دستمزد و امور اداری استخدامی نهاد قرار گرفت و در اجرای بخشی از قانون مدیریت خدمات کشوری این فوق‏العاده شغل از 1393/9/1 به احکام کتابداران و همکاران افزوده که به صورت ثابت و هر ماهه پرداخت می گردد.

بر اساس این مصوّبه:

الف) تا سطح مدرک تحصیلی کاردانی 844/900 ریال

ب) دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی 1/810/500 ریال

ج) دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر 2/414/000 ریال

به حقوق ماهانه اضافه می شود. که با توجّه به این که بیش از 60% از همکاران و کتابداران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و 15% دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد می باشند میزان تغییر در حقوق دریافتی قابل توجّه خواهد بود.

با آرزوی سلامت و سعادت برای همه ی شما کتابداران و همکاران عزیز.

و من اللّه التوفیق

علیرضا مختار پور
دبیرکل

[ دو شنبه 14 مهر 1393برچسب:یاداشت دبیر کل محترم, شماره 11,

] [ 17:42 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) تسلیت باد.

سالروز شهادت امام محمد باقر ( علیه السلام )
هفتم ماه ذی الحجه مصادف است با سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام محمد باقر (( علیه السلام )) ، شهادت این بزرگوار را به تمامی ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت می گوییم .


امام باقر علیه السلام :
«إِنَّما یُداقُّ اللّهُ الْعِبادَ فِى الْحِسابِ یَوْمَ الْقِیمَةِ عَلى قَدْرِ ما آتاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ فِى الدُّنْیا.»:
خداوند در روز قیامت در حساب بندگانش، به اندازه عقلى که در دنیا به آنها داده است، دقّت و باریک بینى مى کند.


خلاصه ای از زندگی پر برکت حضرت امام محمد باقر ( ع )
نام مبارک امام پنجم محمد بود . لقب آن حضرت باقر يا باقرالعلوم است ،بدين جهت که : دريای دانش را شکافت و اسرار علوم را آشکارا ساخت . القاب ديگری مانند شاکر و صابر و هادی نيز برای آن حضرت ذکر کرده اند که هريک باز گوينده صفتی از صفات آن امام بزرگوار بوده است .
کنيه امام " ابوجعفر " بود . مادرش فاطمه دختر امام حسن مجتبی ( ع ) است . بنابراين نسبت آن حضرت از طرف مادر به سبط اکبر حضرت امام حسن ( ع ) و از سوی پدر به امام حسين ( ع ) می رسيد . پدرش حضرت سيدالساجدين ، امام زين العابدين ، علی بن الحسين ( ع ) است .

 

[ چهار شنبه 9 مهر 1393برچسب:شهادت, امام باقر (ع) , سالروز,

] [ 16:41 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری مراسم شب شعر در کتابخانه شادروان مسروری شهرستان جوین

طبق اعلام قبلی اولین مراسم شب شعر حکم آباد با همت والای اعضای انجمن ادبی ققنوس در محل کتابخانه مسروری حکم آباد برگزار گردید. فرماندار محترم و میهمانان محترم ابتدا در نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد جامع حکم آباد شرکت کردند. بلافاصله پس از اقامه نماز حضار از نمایشگاه دفاع مقدس که توسط حوزه بسیج امام هادی(ع) در محوطه کتابخانه برگزار شده بود بازدیدبعمل آوردند.و سپس مراسم شب شعر با قرائت قرآن توسط قاری محترم آقای حسین صادقی و پخش سرود ملی رسما آغاز شد.

آقای ملایی مسئول کانون توضیح مختصری درمورد کانون ادبی ققنوس و هدف از برگزاری مراسم دادند و طبق نوبت از شاعران دعوت بعمل آمد که شعر خود را در جایگاه بسرایند.

میهمانان و شاعران ویژه مراسم از شهرستان سبزوار: استاد جعفری نسب و استاد فرامرزی

 

شاعران حکم آبادی که شعر خود را خواندند:

 

1-احسان عباس آبادی2-علی احمدی3-مرتضی اربابی4-فاطمه صادقی مهر5-محمد ملکوتی اصل6- سحر

 

ملایی 7- شایسته پور

 

شاعران نقاب:

 

1-کریم علیزاده2-علی غلامی3-حسن زرقانی4- دیمه

 

شاعران جغتای:

 

1- احمد زاده2- محمدیان3- حامدی فر

 

در میان برنامه آقای اسکندری از هنرمندان جوینی به نواختن نی پرداختند.

 

در پایان مراسم به تمامی شاعران لوح تقدیر و جوایزی به رسم یادبود اهدا گردید.

 

 

 

 عکس های مراسم شب شعر دفاع مقدس حکم آباد

شب شعر دفاع مقدس

 

 

[ سه شنبه 8 مهر 1393برچسب:شب شعر, دفاع مقدس,حکم آباد , کتابخانه مسروری,

] [ 18:12 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

سیاست های کلی 8 گانه نهاد کتابخانه های عمومی کشور اعلام شد.

 

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور  با اشاره به سیاست های هشت گانه در دوره جدید نهاد گفت: شرح مفصل این سیاست ها را در یادداشت های آتی در پایگاه اطلاع رسانی نهاد به استحضار تمام کتابداران خواهم رساند اما در اینجا به اختصار آنها را برای شما کتابداران عزیز نام می‌برم: 1-کتابخانه محوری نه اداره و نهاد محوری 2-کتابدار محوری به طوری که کتابدار مهمترین عامل فعالیت در نهاد شود3- اولویت ادارات کل استانی و یا ادارات شهرستان در خدمت کتابخانه و کتابدار 4-دسترسی آسان و سریع کتابدار به مدیران در کلیه سطوح نهاد 5-تلاش برای رفع دغدغه ها و تنگناها 6- حاکمیت اصول اخلاقی، ضابطه مندی و قانون گرایی 7- پرهیز از آمارسازی ها در اعلام تعداد اعضاء، کتب کتابخانه های عمومی و... 8-پرهیز از پرداختن به امور غیر مرتبط به کتابخانه 

[ دو شنبه 7 مهر 1393برچسب:سیایت هشت گانه,نهاد,دبیرکل,

] [ 18:11 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

مطالعه این رمان‌ها در امریکا ممنوع است .

مهر به نقل از گاردین نوشت: این گزارش به بیان جزییاتی از ممنوعیت آثار هنرمندانی از بوتیچلی گرفته تا ون گوک را در زندان‌های ایالت تگزاس ارایه می کند.

این گزارش که با همکاری دو نهاد حقوق بشری از نیویورک و کپنهاگ تهیه شده اعلام می کند که فهرستی مشتمل بر 11 هزار و 851 عنوان اثر وجود دارد که دسترسی به هر نوع اطلاعاتی درباره آنها برای زندانیان زندان‌های تگزاس ممنوع است.

این اطلاعات می‌تواند طیف وسیعی از مطالب را در بربگیرد؛ از این که چگونه می توان یک هویت جدید ساخت تا مطالبی درباره هنر و طراحی لباس و نوشتن به زبان عربی ...

زندانیان در تگزاس هر چند گفته می‌شود می توانند به کتاب و مجله دسترسی داشته باشند، اما عناوین این کتاب‌ها و مجله‌ها به شدت کنترل می شوند تا مطالبی درباره این فهرست بلندبالای ممنوعه در آنها وجود نداشته باشد. از میان این 11 هزار و 851 مورد، بیش از 7 هزار مورد به دلیل انحراف جنسی ممنوع شده اند، اما در این میان نام آثار نقاشان برجسته تاریخی از کاراواجیو تا سزان، دالی، پیکاسو، رافائل، رامبراند و رنوار نیز مشاهده می شود.

منتخبی از آثار پیش از رئالیسم، امپرسیونیسم، نقاشی‌های مکزیکی، پاپ سورآلیسم، هنر گرافیتی، و آرت دکو از جمله آثار ممنوعه برای زندانیان این ایالت آمریکا را تشکیل می دهند.

آثار ادبی گوستاو فلوبر، لنگستون هیوز، فلانری او کانر، جورج اورول، اوید، فیلیپ راث، جان آپدایک، و حتی شکسپیر و آلیس واکر نیز از جمله کتاب‌هایی هستند که در فهرست ممنوعه جای گرفته‌اند.

در این گزارش آمده است گستردگی آثار ممنوعه به دلیل درک خطر با توجه به طیف کیفرشناسی صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است آمریکا از حقوق کتابخوانی کودکان در سیستم آموزش عمومی نیز دفاع نمی کند و آثاری چون «هکلبری فین» مارک تواین، «سلاخ‌خانه شماره 5» کورت وونه گات و «رنگ بنفش» آلیس واکر از جمله صدها کتابی هستند که در بسیاری از مدرسه‌ها و کتابخانه‌های عمومی جزو آثار ممنوعه به شمار می‌آیند.

در گزارش تاکید شده که دولت آمریکا در قبال حقوق زندانیان و کودکان به عنوان شهروندان این کشور مسئول است و نباید اجازه دهد تا حق دسترسی آزاد آنها به اطلاعات ضایع شود.

[ یک شنبه 6 مهر 1393برچسب:خواندن، رمان، ممنوع، آمریکا,

] [ 15:39 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

سالروز شهادت امام جواد (ع) تسلیت باد.

مداحی شهادت امام جواد(ع)+ صوت
 

در مورد شهادت امام جواد ( عليه السلام) يك دسته از روايات مى‏گويند آن حضرت به دست همسرش ام الفضل، دختر مأمون، به اشاره معتصم مسموم گشت. ولى روايتى ديگر مى‏گويد: بعد از آنكه معتصم امام را به بغداد طلبيد... به وسيله «اشناس» شربتى از پرتقال براى امام فرستاد و اشناس به او گفت: پيش از شما اميرالمؤمنين به احمد بن ابى داوود و سعيد بن خضيب و گروهى از بزرگان از اين شربت نوشانيده و امر كرده است شما هم آن را با آب يخ بنوشيد. اين بگفت و يخ آماده كرد. امام فرمود: در شب آن را مى‏نوشم. اشناس گفت: بايد خنك نوشيده شود و الان يخ آن آب مى‏شود و اصرار كرد و امام ( عليه السلام) با علم به عمل آنان آن را نوشيد» .

در جاى ديگرى آمده است كه ابن ابى داوود بعد از ماجرايى مربوط به قطع دست سارق كه امام ( عليه السلام) ديگران را مجاب كرد و معتصم به سخن امام عمل كرد و حرف ديگران را رد كرد، معتصم را به كشتن امام تحريك كرد. ابن ابى داوود مى‏گويد: «پس به معتصم گفتم: خير خواهى براى اميرالمؤمنين بر من واجب است و من واجب است و من در اين جهت سخنى مى‏گويم كه مى‏دانم با آن به آتش (جهنم) مى‏افتم!

معتصم گفت: آن سخن چيست؟

گفتم: (چگونه) اميرالمؤمنين براى امرى از امور دينى كه اتفاق افتاده است فقهاء و علماء مردم را جمع كرد و حكم آن حادثه را از آنان پرسيد و آنان حكم آن را به طورى كه مى‏دانستند گفتند و در مجلس، اعضاى خانواده اميرالمؤمنين و فرماندهان و وزراء و دبيران حضور داشتند و مردم از پشت در به آنچه كه در مجلس مى‏گذشت گوش مى‏دادند... آنگاه به خاطر گفته مردى كه نيمى از مردم به امامت او معتقدند و ادعا مى‏كنند او از اميرالمؤمنين شايسته‏تر به مقام او است، تمامى سخنان آن علماء و فقهاء را رها كرد و به حكم آن مرد حكم كرد؟ !

پس رنگ معتصم تغيير كرد و متوجه هشدار من شد و گفت: خدا در برابر اين خير خواهيت به تو پاداش نيك عطا كند!

پس در روز چهارم يكى از دبيران وزرايش را مأمور كرد تا ابوجعفر ( عليه السلام) را به منزل خود دعوت كند، او چنين كرد ولى ابوجعفر ( عليه السلام) نپذيرفت و گفت: تو مى‏دانى كه من در مجالس شما حاضر نمى‏شوم. آن شخص گفت: من شما را براى ضيافتى دعوت مى‏كنم و دوست دارم بر فرش خانه من قدم بگذارى و من با ورود شما به منزلم متبرك شوم. و فلان بن فلان از وزراى خليفه دوست دارد خدمت شما برسد.

پس آن حضرت ( عليه السلام) به منزل او رفت و چون غذا خورد احساس مسموميت كرد و مركب خود را طلبيد. صاحب خانه از او خواست نرود، ابوجعفر ( عليه السلام) فرمود: بيرون رفتن من از خانه تو براى تو بهتر است!

پس در آن روز و شب حال او منقلب بود تا اينكه رحلت نمود.

[ پنج شنبه 3 مهر 1393برچسب:شهادت امام جواد(ع),

] [ 18:13 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

ارسال نشریات به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علی رمضانی مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفتگو با خبرگزاری مهر ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ارسال نشریات مختلف به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور آغاز شده است و تا پایان این هفته بیش از 2 هزار و 300 کتابخانه عمومی در سراسر کشور اعم از شهری و روستایی، اولین بسته نشریات را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی در نبود سامانه توزیع منسجم و منظم نشریات و با استفاده از شبکه گسترده‌ای که از مخاطبان در سراسر کشور در اختیار دارد، توانسته با ارسال نشریات، این محتواهای تولید شده را در دسترس آحاد مردم قرار دهد و ارتباط آنها را با مخاطبانشان برقرار کند. این موضوع برای اصحاب مطبوعات و نشریات کشور بسیار حائز اهمیت است و اهالی مطبوعات همواره متقاضی هستند که در کتابخانه‌های عمومی کشور حضور داشته باشند.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه گفت: امسال به دلیل محدودیت‌های مالی، نشریات را در 2 فاز برای کتابخانه‌های عمومی خریداری کردیم. در فاز اول، حدود 50 عنوان خریداری شد و برای فاز دوم هم در مرحله تصمیم‌گیری هستیم. در این طرح نشریات به صورت متمرکز خریداری شده، بعد از مشخص شدن مقصد، بسته‌بندی شده و سپس به کتابخانه‌های سراسر کشور ارسال می‌شوند. مجلاتی که به 2 هزار و 300 کتابخانه ارسال می‌‌شوند، عناوین و موضوعات مختلفی دارند و به فراخور مخاطبان دسته‌بندی شده‌اند. این دسته‌بندی هم بر اساس جمع بندی نظرات مخاطبان، کتابداران و کارشناسان نهاد در استان‌ها انجام شده است.

[ سه شنبه 1 مهر 1393برچسب:ارسال نشریات, رمضانی,

] [ 15:23 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]