کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

تازه های کتاب رسیده به کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ( تیرماه ماه 95)

مجموعه 20 جلدی کامل کتاب پیامبر (ص)

 

 

این کتاب ها را می توانید از کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب امانت بگیرید.

[ سه شنبه 29 تير 1395برچسب:تازه های کتاب، کتابخانه عطاملک جوینی، تیرماه ماه 95,

] [ 18:3 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

برگزاری دومین نشست کتاب خوان کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی جوین، نشست کتاب خوان تیرماه ماه کتابخانه عمومی عطالملک جوینی با حضور جمعی از اعضای  کتابخانه مسئول کتابخانه، رئیس و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجانان شهرستان جوین در محل سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. و در پایان نیز به معرفی کننده گان کتاب از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوینی جوایزی اهدا گردید.
در این نشست9 عنوان کتاب به شرح ذیل معرفی گردید.

 

ماهی، نویسنده: عبدالرحمن دیه جی/ ارائه دهنده توسط حسین آقا محمد، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان جوین/

 

هستی/ نویسنده: فرهاد حسن زاده/ ارائه دهنده مریم نودهی عضو کتابخانه /

 

بز و میش/ نویسنده: افسانه شعبان نژاد / ارائه دهنده توسط زهرا ملایجردی عضو کانون پرورش فکری

 

دوست مهربان کبوترها/ نویسنده: مجید ملامحمدی / ارائه دهنده توسط سعید فیضی مسئول کتابخانه عطاملک جوینی

 

صوفی و چراغ جادو/ نویسنده : ابراهیم حسن بیگی / ارائه دهنده توسط سبحان اعتماد فرد عضو کتابخانه/

 

 قصه دو تا لاکپشت تنها / نویسنده: مصطفی رحماندوست/ ارائه دهنده توسط نرگس بهلول عضو کانون پرورش فکری/

 

پسته و هفت برادر/ بازنویس: افسانه شعبان نژاد / ارائه دهنده توسط هانیه محمد زاده، عضو کانون پرورش فکری کودکان

 

غریبه و کشاورز/ بازنویس زهره پریرخ/ ارائه دهنده توسط محدثه سردارآبادی/ عضو کانون پرورش فکری

 

دختری که دائم جیغ می کشید (وای هیولا) نوسنده: آر ال استاین/ ارائه دهنده توسط نرگس عباس آبادی/ عضو کانون پرورش فکری

 

 

[ سه شنبه 22 تير 1395برچسب:نشست کتوابخوان، دومین، عطاملک جوینی، فیضی سعید، کانون پرورش فکری، تیرماه,

] [ 15:38 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

عید سعید فطر مبارک

[ سه شنبه 15 تير 1395برچسب:عید فطر، کتابخانه عمومی عطاملک جوینی,

] [ 14:47 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

ایام سوگواری امام علی (ع) تسلیت باد.

[ پنج شنبه 3 تير 1395برچسب:,

] [ 4:39 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]

معرفی 4 کتابِ طرح «کتاب‌خوان ماه» تیر 1395

 

معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتاب‌های «کلت 45»، «هفت روایت خصوصی»، «بچه‌های کشتی رافائل» و «نامه‌های بلوغ» را در قالب چهارمین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه تیر 95 معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب‌های «کلت 45» نوشته حسام‌الدین مطهری، «هفت روایت خصوصی» نوشته حبیبه جعفریان، «بچه‌های کشتی رافائل» نوشته محمدرضا مرزوقی و «نامه‌های بلوغ» نوشته عین صاد در قالب چهارمین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه تیر 95 از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری(دام ظله العالی) در خصوص لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه و نیز اقدام عملی در مسیر اجرای سیاست‌های سال 1395 نهاد (سال خواندن) معرفی شدند.

هر ماه چند عنوان کتاب از میان کتاب‌های منتشر شده در سال 94 و 95 در موضوعاتی همچون: سبک زندگی ایرانی اسلامی، کتاب‌های متناسب با مناسبت‌‎های ملی و مذهبی و همچنین عناوین جذاب در حوزه کودک و نوجوان، در موضوعات و مناسبت‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌شوند تا ضمن ارتقای میزان نرخ مطالعه مفید، برخی معضلات فرهنگ و اجتماعی نیز در سایه‌ آگاهی‌رسانی کتاب‌ها مرتفع شود.

گفتنی است معرفی و تبلیغ این کتاب‌ها از راه‌های مختلف همچون طرح در نشست‌های کتاب‌خوان،‌کتاب‌خوان مجازی،‌ طرح‌های گرافیکی در فضای مجازی،‌ جلسات نقد و بررسی و... در سراسر کشور انجام می‌شود.


خلاصه‌ای از معرفی کتاب‌های کتاب‌خوان تیر‌ماه 1395 به شرح زیر است:


«کلت 45» نوشته حسام‌الدین مطهری/ انتشارات آرما/ 559 صفحه

این اثر داستان خانواده‌ای را در دهه 1350 دنبال می‌کند که وارد فعالیت‌های سیاسی می‌شوند. این اتفاق روند زندگی آنها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. فعالیت‌های سیاسی این خانواده به سازمان منافقین (مجاهدین خلق) گره می‌خورد و حوادث تا سال 1360 ادامه می‌یابد.

مخاطب در این کتاب با محوریت و فعالیت سازمان منافقین در سال‌های قبل و بعد از انقلاب آشنا می‌شود. داستان دو شخصیت اصلی دارد، اما ماجراهای رمان، زندگی خانواده‌ای چهار نفری را دنبال می‌کند. 

کُلت 45 اسلحه مورد استفاده نیروهای ساواک و سازمان منافقین و نمادی از قدرت است که روزی در دست تمامی این افراد جای داشت.

 


«هفت روایت خصوصی» نوشته حبیبه جعفریان/ انتشارات سپیده باوران/ 176 صفحه

حبیبه جعفریان، در این کتاب به روایت زندگی امام موسی صدر آنگونه که نزدیکان و خویشان ایشان نقل کرده‌اند، پرداخته است. این کتاب شامل نه بخش است: مقدمه؛ روایت بعد: ملیحه (کوچک‌ترین فرزند امام)؛ روایت۱: پری خانم (همسر امام)؛ روایت ۲: صدری (صدرالدین صدر، فرزند ارشد امام)؛ روایت ۳: حورا (دختر ارشد امام)؛ روایت ۴: علی صدر (برادر امام)؛ روایت ۵: خواهر‌ها (طاهره، فاطمه، ربابه و زهرا صدر)؛ روایت ۶: خواهر هشتم (فاطمه صدرعاملی، خواهرزاده امام)؛ روایت ۷: ‌‌ام غیاث (دوست خانوادگی).

در بخشی از مقدمه کتاب که با استفاده از گفت‌وگویی با آیت‌الله موسوی اردبیلی تنظیم شده است، می‌خوانیم: «آدمی مثل آقاموسی را خدا گاهی علاقه‌اش می‌کشد خلق کند: آدمی که هم خوب می‌فهمد، هم خوب بیان می‌کند، هم منطق قوی دارد. بیان او سحر داشت. آدم‌ها را آرام می‌کرد. حتی دشمن‌هایش هم تأثیر می‌گرفتند. قیافه‌اش خوب بود. اندامش خوب بود. همه‌اش جاذبه بود. دافعه به نظر من هیچ رقمی نداشت. تنها چیزی که بود آزاد بودنش بود، اگر بشود این را به حساب دافعه گذاشت... همیشه فکرهای نو داشت و دنبالشان می‌کرد. عکسی از او نشان داده بودند به آیت الله خویی که «ببین، این شاگرد نورچشمی‌ات با زن‌های بی‌حجاب نشست و برخاست دارد.» حالا آن‌جا لبنان بود و آن هم یک سخنرانی بود برای دانشجو‌ها و جوان‌ها. درباره مذهب بود اصلاً، در راه مذهب. ولی آدم‌ها بعضی وقت‌ها جلو‌تر از دماغشان را نمی‌توانند ببینند...»

 


«بچه‌های کشتی رافائل» نوشته محمدرضا مرزوقی/ انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 

کشتی رافائل، بزرگ‌ترین کشتی تفریحی بوده که تا آن زمان، وارد آب‌‌های خلیج فارس می‌‌شود و توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. این کشتی تفریحی که در اندازه و گنجایش تقریبا نزدیک به تایتانیک بوده با این تفاوت که امکاناتی بسیار بیشتر و به روزتر از تایتانیک داشته وقتی وارد خلیج فارس می‌شود که هنوز هیچکدام از کشورهای منطقه کشتی‌ای به بزرگی و با امکانات رافائل به خود ندیده بود.
مرزوقی با دستمایه قرار دادن داستان ورود این کشتی به بوشهر و سرگذشت غم انگیزش نه تنها نقبی به سال­‌های جنگ زده بلکه تلاش داشته کودکی خود و هم نسلانش را بار دیگر و با نگاهی امروزی مرور کند. گذشته‌ای که با جنگ عجین شده. جنگی که در کنار سختی‌هایش، شادی‌های ماجراجویانه و کودکانه‌‌ای دارد که باعث می‌شود نگاه راوی به آن نه تنها تلخ و گزنده نباشد بلکه با کمی مطایبه، لحظات حمله هوایی را به لحظاتی سرگرم کننده و خنده دار تبدیل کرده است.

 


«نامه‌های بلوغ» نوشته علی صفائی‌حائری/ انتشارات لیله‌القدر/ 264 صفحه

نامه‌های بلوغ گرچه پنج نامه و وصیت استاد علی صفائی‌حائری به فرزندان خویش در هنگام بلوغ است و مخاطب آنها هستند، ولی با توجه به این که دوران بلوغ دوران بحران روحی و دوره تعقل و سنجش و انتخاب در آدمی است و از آنجا که این انتخاب نیاز به بینش و آگاهی و معیاری برای انتخاب دارد تا بتواند در این بازار مکاره و در این دنیای متلاطم دچار بحران عمل و شتابزدگی در عمل نگردد و با توجه به بینات و کتاب و میزان و تکیه بر خدای قدیر و حکیم و رحیم در این بیغوله، سالک باشد تا به رضا و رضوان حق دست یازد؛ لذا وصیت‌نامه‌ای است به همه فرزندان ایران که می‌خواهند در این دنیای پر پیچ و خم، گرفتار بحران و تردد و تحیر و سردرگمی نگردند.

 

 

[ سه شنبه 1 تير 1395برچسب:کتاب خوان، تیرماه، معرفی ، کتاب,

] [ 11:24 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]