معرفی کتاب

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

معرفی کتاب

 

کتاب «آن بیست‌ و‌ سه نفر» خاطرات خودنوشت آقای احمد یوسف‌زاده از دوران اسارت ۱۹ نوجوان کرمانی و ۴ نوجوان دیگر است که در عملیات آزادسازی خرمشهر توسط ارتش بعث به اسارت درمی‌آیند. نویسنده در این کتاب شرح هشت ماه ابتدایی اسارت و اتفاقاتی که برای این گروه بیست‌ و‌ سه نفره افتاده از جمله ملاقات با صدام در کاخ ریاست جمهوری عراق را روایت کرده است.

بخشی از متن کتاب :

چند روزی بود مساله ای ذهنم را مشغول کرده بود.شده بود معمایی پیچیده.از همان روز اول لابه لای درزهای محل اتصال دیوار و کف زندان چشمم به چند مرمی فشنگ افتاده بود...یک روز چند تا از مرمی ها را برداشتم و نشستم کنار تشک پنبه ای صالح.مرمی ها را نشانش دادم و جواب معمایم را از او خواستم.صالح گفت:اینا رو اسرای مجروح از زخماشون بیرون کشیدن و گذاشتن لای درزای دیوار.

بعد توضیح داد که اسرای زخمی تا به اردوگاه نرسند مداوای اساسی نمیشوند.فکرش هم برایم آزار دهنده بود که یک اسیر مجروح تیرهایی را که در بدنش فرو رفته با دست بیرون بیاورد.

 متن تقریظ مقام معظم رهبری برای این کتاب:

در روزهای پایانی ۹۳ و آغازین ۹۴ با شیرینی این نوشته‌ی شیوا و جذاب و هنرمندانه، شیرین‌کام شدم و لحظه‌ها را با این مردان کم سال و پرهمت گذراندم. به این نویسنده‌ی خوش ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه‌ی این زیبائیها، پرداخته‌ی سرپنجه‌ی معجزه‌گر اوست درود میفرستم و جبهه‌ی سپاس بر خاک میسایم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 23 تير 1394برچسب:معرفی, کتاب , کتابخانه عطاملک جوینی, نقاب, آن بیست و سه نفر,

] [ 15:54 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]