در راستای معرفی منابع نهمین دوره جشنواره رضوی صورت گرفت

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

در راستای معرفی منابع نهمین دوره جشنواره رضوی صورت گرفت

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین، در راستای معرفی منابع نهمین دوره جشنواره رضوی نشست کتاب خوانی بدین مضمون  در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب برگزار گردید.

در این نشست که با حضور آقای فیضی مسئول کتابخانه و تعدادی از  اعضای کتابخانه برگزار شد ، 5 کتاب به شرح زیر معرفی شد.

 

فصل فیروزه/ نویسنده :محبوبه زارع/ ارائه دهنده :سعید فیضی/ مسئول کتابخانه

فصل فیروزه داستانی عاشقانه با محوریت حضرت معصومه(ع) است. سیندخت، دختری زرتشتی اهل یزد است. پدری تاجر دارد که با او و کاروان تجاری‌اش به نقاط مختلف سرزمین تحت خلافت عباسی در سیروسفر هستند. ثمره این سیر و سفر، آشنایی او با کیارش است. پسری زرتشتی اهل نیشابور که فیروزه‌تراشی است ماهر. سیندخت که درگیر عشقی آتشین شده است با رفتن ناگهانی کیارش زندگی‌اش رنگی دیگر می‌گیرد. ماجرای او وقتی پیچیده‌تر می‌شود که کاروان تجاری پدرش در میانه صحرای مرکزی ایران، دستخوش حمله راهزنان و پدرش کشته می‌شود. در پی این اتفاق همراهی او با کاروانی که به سمت مرو در حرکت است، عمقی دیگر پیدا می‌کند.

بخشی از کتاب:

هیچ کس نمی داند اما این دو عاشق، کسی را جز یک دیگر نمی خواهند. حتی اگر پسر چیزی جز همان حجره فیروزه تراشی را نداشت، باز هم دختر ثروتمندترین تاجر نیشابور کسی جز او را انتخاب نمی کرد. این عشق عمیق و واقعی باطن جان هر دو دلداده زرتشتی را می سوزاند. یک روز صبح اما ورق برمی گردد. پسر به همه چیز پشت می کند و عهد می شکند

 

 

سیره تقوی/ نویسنده: جواد محدثی/ ارائه دهند: مریم نودهی/ عضو کتابخانه

کتاب حاضر، دربردارنده چهل حدیث است و نگاهی گذرا به سیره و سنت زندگی امام جواد دارد که از زبان و روایات ائمه اطهار بیان شده است. بررسی موضوعات گوناگون اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و غیره ترجمه روان و توضیح مختصر هر حدیث، ذکر اشعار و نقل داستان‌های تاریخی، از ویژگی‌های این کتاب مختصر است. در این کتاب بیان می‌شود که سنت و سیره پیامبر اکرم و ائمه اطهار دومین مرجع مهم و معتبر اسلامی پس از قرآن کریم به شمار می‌رود.

سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار دومین مرجع مهم و معتبر اسلامی پس از قرآن کریم به شمار می رود.

 

بخشی از کتاب:

امام جواد (ع) پس از سالها چشم به راهی امام رضا(ع) و شیعیان به دنیا آمد. پیش از تولد او حرف و حدیث ها و تردید و نگرانی ها نسبت به امام بعدی در دل پیروان اهل بیت به وجود آمده بود...

 

راز شاد زیستن/ نویسنده: اندرو متیوس/ ارائه دهنده :معصومه نقابی / عضو کتابخانه

آیا هرگز دقت کرده‌اید که وقتی احساس خوبی درباره‌ی خود دارید، دیگران هم بهتر از همیشه به‌نظر می‌رسند؟ آیا این تغییر در دیگران جالب‌توجه یا حتی عجیب نیست؟ جهان، بازتابی از خودِ ماست. وقتی از خود بیزاریم، از همه بیزاریم و وقتی به همین که هستیم، عشق می‌ورزیم، جهان هم فوق‌العاده و دوست‌داشتنی به‌نظر می‌رسد. تصویری که انسان از خویشتن در ذهن دارد، تعیین می‌کند که چه رفتارهایی از او سر خواهند زد؛ با چه کسانی دوست خواهد بود، برای به دست آوردن چه چیزهایی تلاش، و از چه اموری اجتناب خواهد کرد. منشا تمام افکار و حرکات ما چگونه دیدن خویشتن است. تجربیات، موقعیت‌ها، شکست‌ها، افکاری که درباره‌ی خود داریم و واکنش‌های دیگران نسبت‌به ما، همه و همه شکل‌دهنده‌ی تصویری هستند که از خویش در ذهن داریم. اعتقاد به حقیقی بودن این تصویر سبب می‌شود زندگی را درست در چارچوب آن پیش ببریم. بنابراین تصویر ذهنی ما تعیین می‌کند که:

...

 

کشکول شیخ بهایی/ نویسنده : شیخ بهایی/ ارائه دهنده :مائده ملایجردی/ عضو کتابخانه

مجموعه داستان های کوتاه و آموزنده از شیخ بهایی

 

بهترین داستان های کوتاه/ نویسنده:ارنست همینگوی/ ارائه دهنده : ابوالفضل عرفانی پور/ عضو کتابخانه

 این کتاب شامل هجده داستان برگزیده‌ از سه مجموعه‌ی «در زمان ما» (۱۹۲۵)، «مردان بدون زنان» (۱۹۲۷) و «برنده سهمی نمی‌برد» (۱۹۳۳)‌، و نیز داستان کوتاه معروف «برف‌های کلیمانجارو»ست.
بسیاری از این داستان‌ها، قبلن با چندین ترجمه‌ی مختلف این‌جا و آن‌جا منتشر شده بودند، اما چاپ این کتاب که می‌توان ‌آن‌ را عصاره‌ی سال‌های سال تلاش «ارنست همینگ‌وی» در عرصه‌ی داستان ‌کوتاه دانست، فرصتی‌ست برای بازخوانی همینگ‌وی و آموختن شگردهایی که نثر و سبک او را این‌چون‌این جذاب و پرطرف‌دار کرده و بر داستان‌نویسی نسل بعد از جنگ جهانی دوم، تاثیری شگرف گذاشته است.
«همینگ‌وی» نویسنده‌ای‌ست که تقریبن همه‌ی داستان‌های‌اش به طرز مشخصی از تجربیات و علایق شخصی خود او مایه گرفته‌اند؛ شاید یکی از رموز موفقیت‌اش هم هم‌این باشد: او از چیزهایی می‌نویسد که با پوست و استخوان تجربه‌شان کرده و به هم‌این علت، شناخت کافی و وافی از آن‌ها دارد. ناآشنایی با بیوگرافی و زنده‌گی پرفراز و نشیب همینگ‌وی، چیزی از جذابیت‌ داستان‌های او کم نمی‌کند اما به یقین، شناخت آن بر لذت مطالعه‌ی داستان‌های او می‌افزاید و ای‌بسا برای دریافت گوشه و کنایه‌های نهفته در زیرلایه‌ی بعضی از نوشته‌های‌اش نیز شرط لازم باشد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: