برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ایام بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ایام بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ایام بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در سراسر کشور را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نشست خبری تشریح برنامه‌های بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور محمد اله‌یاری معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، محمدهادی ناصری‌ طاهری مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد، اسماعیل جانعلی‌پور مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علی نیکنام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران سه‌شنبه (19 آبان ماه) در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی تهران (پارک شهر) برگزار شد.

در این نشست، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد با بیان این مطلب که "برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از روز چهارشنبه در سراسر کشور شروع می‌شود" گفت: امسال، برنامه‌های نهاد برای گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار از روز یکشنبه 17 آبان‌ماه آغاز شده و تا 2 آذر‌ماه ادامه خواهد داشت. در ضمن بنا به تدبیر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیران این نهاد در تمامی برنامه‌های برگزار شده در استان‌ها حضور خواهند داشت».

اله‌یاری با اشاره به برنامه‌های روز شنبه (23 آبان‌ماه) گفت: دبیرکل نهاد در این روز در سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی و در جمع مسئولان ارتش، سخنرانی خواهد داشت. این نشست با موضوع "ترویج گفتمان کتابداری و کتابخوانی از منظر مقام معظم رهبری" با حضور مدیران سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی‌ کشور برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه ساعت 10 صبح روز شنبه (23 آبان‌ماه)، مطابق با روال سال گذشته، کتابداران در حرم حضرت امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق خواهند داشت، ادامه داد: «شنبه بعدازظهر هم دومین نشست کتاب‌خوان، ویژه اصحاب رسانه برگزار خواهد شد. فضای صمیمی این نشست در سال گذشته باعث شد تا این تجربه بار دیگر تکرار شود. 

اله‌یاری درباره نشست‌های کتاب‌خوان گفت: تاکنون 200 نشست برگزار شده است. تا پایان سال هم 400 نشست در این رابطه خواهیم داشت. در این نشست‌ها، کتابداران، مسئولان استانی، اساتید دانشگاه و حوزه علمیه و مقامات استانی، چکیده‌ای از یک کتاب را معرفی کرده و مخاطبان را با آن کتاب آشنا می‌کنند. نشست کتاب‌خوان روز شنبه، به معرفی کتاب توسط اصحاب رسانه اختصاص خواهد یافت. 

اله‌یاری با اعلام خبر برگزاری مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی در روز یکشنبه (24 آبان‌ماه) در تالار وحدت در این‌باره گفت: امسال نیز لوح تقدیری با امضای علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد به تمام کتابداران و کارکنان نهاد اهدا خواهد شد. همچنین در این مراسم کتابداران برتر سراسر کشور معرفی و تجلیل می‌شوند. 

وی با اشاره به تجلیل از خانواده قاری قرآن، مرحوم محسن حسنی کارگر (از قربانیان فاجعه منا) در این مراسم، ادامه داد: پخش چند نماهنگ با موضوع ترویج کتابخوانی، گزارشی از نشست کتاب‌خوان و سخنرانی مسئولان از برنامه‌های دیگر همایش کتابداران در روز یکشنبه خواهد بود.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان این مطلب که "اولین نشست کتاب‌خوان ویژه مکتب نیز روز دوشنبه برگزار می‌شود" ادامه داد: مکتب، مجمعی متشکل از 12 کتابخانه‌ بزرگ کشور است‌ و اولین نشست کتاب‌خوان مکتب به منظور گسترش کتابخوانی در روز دوشنبه (25 آبان‌ماه) برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به حضور مسئولان نهاد در جشنواره کتاب سال دانشجویی در روز دوشنبه هفته آینده، تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی به منظور کمک به سایر دستگاه‌ها برای ترویج کتاب و کتابخوانی به سراغ کتاب‌های دانشجویی رفته و تعهد کرده است که امسال ضمن حضور در مراسم انتخاب کتاب سال دانشجویی، تعدادی از کتاب‌های برگزیده را خریداری و شرایط عضویت رایگان برگزیدگان در کتابخانه‌های عمومی را فراهم کند. 

وی با بیان این مطلب که "نهاد و مدیران آن تلاش می‌کنند، حلقه‌های مفقوده کتابخانه عمومی کشور را از طریق برگزاری همایش‌های علمی بیابند و آن را به کار بگیرند" افزود: به همین منظور، "همایش ملی خواندن" در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، 28 و 29 آبان‌ماه به مدت 2 روز در کردستان برگزار می‌شود و قرار است برنامه‌ای با عنوان "همایش ملی جذب عضو کتابخانه" نیز به‌منظور بررسی شرایط افزایش عضو و حضور اعضای فعال و کتابخوان در کتابخانه‌های عمومی تا پایان امسال در استان خوزستان برگزار شود.

 وی افزود: در این ایام حدود 69 کتابخانه در نقاط شهری و روستایی افتتاح می‌شود و 170 نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای یا عمومی برگزار خواهد شد.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد با اشاره به مناسبت 24 آبان به‌عنوان روز بزرگداشت مقام مفسر بزرگ قرآن کریم، علامه طباطبایی(ره) و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: به اتفاق جمعی از مسئولان نهاد با دختر مرحوم علامه طباطبایی (همسر شهید قدوسی) ملاقات داشتیم. در این مراسم طرحی از پوستر امسال نهاد به ایشان هدیه داده شد. سال گذشته نیز مجموعه‌ای از آثار علامه طباطبایی(ره) با عنوان "مهر دلدارها" را در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار دادیم تا مخاطبین با آثار این عالم گرانقدر بیشتر آشنا شوند.

لازم به ذکر است برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار از روز چهارشنبه 20 آبان تا پایان روز 2 آذر در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.
گفتنی است تقویم اجرایی برنامه‌های ملی و استانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور «بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار» به شرح زیر است:

چهارشنبه (94/8/20):
مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوان در زنجان با حضور دبیرکل نهاد 

پنج‌شنبه (94/8/21):
مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی ـ آذربایجان غربی و گلستان

شنبه (94/8/23):
سخنرانی دبیرکل نهاد در جمع مسئولین سازمان عقیدتی سیاسی کشور جمهوری اسلامی ایران 
حضور کتابداران استان تهران،‌ البرز و کارکنان ستاد تهران در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)‌، تجدید میثاق با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب 
نشست کتاب‌خوان ویژه اصحاب رسانه 
مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی ـ بوشهر، گیلان و کرمانشاه
آغاز ارسال بسته ویژه قصه و رمان شامل 37 عنوان کتاب (بیش از 69 هزار نسخه)

یکشنبه (94/8/24):
مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی ـ تالار وحدت 
افتتاح مدرسه اینترنتی خواندن

دوشنبه (94/8/25):
نشست کتابخوان ویژه مکتب 
مراسم انتخاب کتاب سال دانشجویی 
مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی ـ خراسان شمالی، خوزستان و هرمزگان

سه‌شنبه (94/8/26):
همایش ملی کتاب و نشر ـ تهران 
مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی ـ البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری و فارس

چهارشنبه (94/8/27):
آغاز به کار گروه‌های تخصصی انتخاب منابع برای کتابخانه‌های عمومی کشور از اساتید و متخصصان
مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی ـ خراسان رضوی، قم و کرمان

پنج‌شنبه (94/8/28):
همایش ملی خواندن ـ کردستان (28 و 29 آبان) 
مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی ـ یزد، سمنان، قزوین و مرکزی 

شنبه (94/8/30):
مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی ـ سیستان و بلوچستان، اردبیل، مازندران و اصفهان

یکشنبه (94/9/1):
مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی ـ کهکیلویه و بویراحمد، لرستان و همدان

دوشنبه (94/9/2):
مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی ـ آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و کردستان

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:برنامه نهاد، هفته کتاب و کتابخوانی، خراسان رضوی,

] [ 13:17 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]