باید افتخار التزام به قانون را برای خود نگهداریم.

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

باید افتخار التزام به قانون را برای خود نگهداریم.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علیرضا مختارپور با حضور در آیین افتتاحیه پنجمین دوره مشاوره کتابدار به میزبانی شهر شیراز، طی سخنانی به تلاش های مجموعه نهاد جهت رفع مشکلات کتابداران اشاره کرد و گفت: من برای شما در یادداشت ها از مشکلات نهاد گفته ام. ما در نهاد لااقل 8 نوع آسیب اساسی داریم. آسیب های ساختاری، نیروی انسانی، بودجه، محتوا، قرارداد، تعهدات مالی، قطع ارتباط، آسیب های ناشی از مدیریت های نابسامان؛ که همه اینها در بازه  زمانی 6 الی 7 ماهه قابل حل نیست. اتفاقی هم که تاکنون افتاده، به دعای خیر شما و بزرگان این کشور بوده و مددی که خداوند به خاطر شما عزیزان رساند.
دبیرکل با اشاره به پایبندی خویش به قانون و راهکارهای قانونی در رفع مشکلات کتابداران،  تصریح کرد: اگر مدیری در نهاد  نمی تواند خود را با سیاست های جدید نهاد وفق دهد، نمی تواند با کتابداران باشد و نمی تواند در انجام کار فرهنگی تلاش کند، حتما از آن مدیر خواهش می کنیم که دست از سر ما و کتابداران بردارد.
ایشان با اشاره به تغییرات ایجاد شده در وضع حقوقی حال حاضر کتابداران در قیاس با خرداد 93، ضرورت درج واقعیت در خصوص اقدامات نهاد، را از سوی رسانه ها متذکر شد.
مختارپور پیرامون تلاش نهاد برای تحقق بخشیدن به  انتظارات کتابداران، ضمن بیان تعطیلی هفته اول نوروز، از احتمال تک شیفت بودن کتابخانه ها در هفته دوم سال نو به دلیل انجام نظافت خبر داد و گفت: عزیزان من، نورچشمان من، توقعات خود را با شرایط هماهنگ کنید و بدانید در نهاد چه اتفاقی در حال وقوع است. علی رغم تمام تلاش ما، به دلیل مشکلات اقتصادی کشور، بودجه نهاد برای سال 94 به نسبت سال قبل، تنها نزدیک به 17 درصد افزایش یافته است، که تقریبا حدود همان تورمی است که صورت می گیرد؛ یعنی اگر تمام تخصیصات را 100 درصد بدهند، تازه به اندازه ی سال گذشته حقوق داریم و این کمتر از حقوق و مزایای یک سال ماست.
وی ادامه داد: برای رفع این مشکل، با تلاش های انجام شده، پرداخت نیم درصد قانونی دائمی شد؛ و اعتباری که از این طریق حاصل می شود، بیش از بودجه سالانه نهاد است. در این صورت چرا نباید از اعتبار استانی که در یک سال ملزم به پرداخت حدود 30 میلیارد به نهاد است،نیازهای مالی آن استان را پرداخت کرد! با این شرایط اعتبارات نهاد صرف استان های محرومی که در آن شهرداری ها درآمد چندانی ندارند، خواهد شد.
مختارپور با اشاره به اعتبارات زیادی که از درآمد شهرداری ها به نهاد می رسد بر لزوم نظارت  بر آن و منضبط بودن مدیران، تأکید کرد و گفت: بدین ترتیب نگرانی در باب کمبود بودجه نهاد برطرف نهاد برطرف خواهد شد.
وی تصریح کرد: ما باید افتخار التزام به قانون را برای خود نگهداریم، و من به شما می گویم که در نهاد اجازه هیچ خلاف قانونی را نمی دهم و امروز تمامی اعتبار نهاد از طریق التزام به قانون بدست آمده است.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ضرورت وحدت، دوستی و همکاری را میان کتابداران و مدیران مجموعه نهاد یادآور شد و تصریح کرد: خواهش می کنم احترام و تکریم به کتابدار را به هیچ قیمتی از دست ندهید. ما برای بهبود شرایط کاری و معیشتی تلاش می کنیم و شما صبر و بردباری تان را در مسیر رفع مشکلات از دست ندهید.
وی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: راه ارتباطی همچنان باز است. از مشکلاتتان دلم می گیرد، اما نمی گویم که نکات و گلایه های خود را بازگو نکنید. من برای حل مشکلاتتان تلاش می کنم. بسیار بسیار به آینده نیز امیدوارم و معتقدم مشکلات به لطف خدا و به برکت روح پاک شما و صفای نیتتان، یک به یک رفع خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 6 اسفند 1393برچسب:مشاور کتابدار, همایش , شیراز,

] [ 15:18 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]