کتاب برگزیده IBBY برای کودکان با نيازهاي ويژه معرفی شد.

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

کتاب برگزیده IBBY برای کودکان با نيازهاي ويژه معرفی شد.

 

 

به گزارش لیزنا، فهرست کتاب های برگزیده برای کودکان با نيازهاي ويژه هر دو سال یکبار توسط دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY باآثار ادبي برجسته از سرتاسر جهان منتشر مي‌شود. این فهرست شامل آثاري در گروه‌هاي متفاوت در زمینه های زیر است: كتاب‌هايي كه براي كودكان معلول توليد شده‌اند، آثاري كه شخصيت‌هاي موجود در آن‌ها معلوليت و ناتواني دارند، كتاب‌هاي پارچه‌اي و كتاب‌هاي تصويري كه تمامي كودكان چه معلول و چه عادي بتوانند از آن‌ها لذت ببرند.

 

شوراي كتاب كودك به عنوان شعب ملي IBBY كار انتخاب و معرفي آثار برتر توليد شده در ايران را به عهده دارد و هر دو سال يكبار آثاري متناسب با بخش‌هاي ذكر شده را براي داوري و حضور جهاني به اين فهرست معرفي مي‌كند.

 

در اين دوره بنا بر تصمیم کمیته جوایز (آثار برای کودکان با نیازهای ویژه) شورای کتاب کودک، کتاب حسی لمسی «دکمه‌ها» ساخته زهرا فرمانی، کتاب «تو لک لکی یا دارکوب» و «چی‌چی، قاشق و قیچی» از آثار علی خدایی، کتاب «چه و چه و چه یک بچه» نوشته محمد هادی محمدی و کتاب «لالو» نوشتة یوسف قوجق براي داوري و انتخاب نهايي به IBBY معرفي شدند.

 

از اين ميان كتاب «تو لک لکی یا دارکوب» اثر زيباي علي خدايي به دليل منحصر بفرد بودن و تاثيرگذاري ايده و تصاوير براي حضور در فهرست سال 2015 انتخاب شد.


گفتنی است این فهرست بصورت كاتالوگ در اختیار تمام شعبه‌هاي ملي در 77 كشور عضو دفتر بين‌المللي كتاب براي نسل جوان قرار میگیرد، اصل آثار نيز در نمایشگاه‌های بین‌المللی بسياري شرکت داده می شوند و سپس در کتابخانه ملی کانادا / تورنتو «مرکز اسناد کتابهای کودکان و نوجوانان معلول» نگهداری می شوند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 22 دی 1393برچسب:کتاب کودک، برگزیده,

] [ 15:51 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]