ایرانی ها دو میلیون و 800 هزار نسخه کتاب بیشتر از سال گذشته امانت گرفته اند.

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

ایرانی ها دو میلیون و 800 هزار نسخه کتاب بیشتر از سال گذشته امانت گرفته اند.

 رشد تعداد کتابخانه های عمومی در یک سال گذشته و برنامه ریزی های انجام شده در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه و جذب عضو به صورت طبیعی افزایش مراجعه به کتابخانه ها و همچنین امانت کتاب را به دنبال می آورد. به نظر می رسد برنامه های فرهنگی و مدیریتی کشور در راستای ترویج کتابخوانی در جامعه با توجه به سند چشم انداز 1404 و با عنایت به اهداف سند نهضت مطالعه مفید توانسته است تا اندازه زیادی مردم کشور را بیش از پیش به استفاده از منابع، امکانات و فضای کتابخانه های عمومی ترغیب کند. به صورتی که تعداد کتاب امانت داده شده در پایان آبان 93 نسبت به پایان آبان 92، 2 میلیون و 897 هزار و 116 نسخه بیشتر شده است. این رقم نشان می دهد که مردم ایران 4/6 درصد بیشتر از سال گذشته کتاب به امانت گرفته اند.

به همین منظور تعداد کتاب های کتابخانه های عمومی نیز با افزایش دو میلیونی از 36 میلیون و 997 هزار و 626 نسخه به تعداد 39 میلیون و 139 هزار و 944 نسخه کتاب رسیده است. نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال 1393 کتاب جدید از بازار نشر خریداری نکرده است اما تعداد زیادی کتاب از خرید سال 92 باقی مانده است که با استفاده از روش های جدیدی که این نهاد در انتخاب کتاب برای کتابخانه های عمومی به کار می برد، کتاب های مورد نیاز و کاربردی را انتخاب و در طول ماه های گذشته به کتابخانه های کشور ارسال کرده است.

میزان افزایش امانت کتاب در یک سال گذشته در کنار افزایش نسخ کتاب در کتابخانه ها رشد تقریبا دو میلیونی را شاهد بوده است که نشان دهنده اهمیت چگونگی انتخاب و خریداری کتاب برای کتابخانه های عمومی است. هرچه انتخاب کتاب برای کتابخانه های عمومی با دقت بیشتر نسبت به نیازهای هر کتابخانه و منطقه انجام گیرد، به صورت طبیعی مراجعه به کتابخانه ها و میزان امانت گیری کتاب ها نیز افزایش خواهد داشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:ایرانی، امانت,

] [ 14:17 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]