یاداشت شماره 17 دبیر کل محترم نهاد کتابخانه های عمومی

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

یاداشت شماره 17 دبیر کل محترم نهاد کتابخانه های عمومی

 به نام آنکه جان را روشنی داد

کتابداران و همکاران عزیز

با سلام و احترام

حلول ماه ربیع­ الاوّل ماه ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمّد بن عبدالله صلی­ الله علیه وآله و سلم آن خاتم پیامبران و تکمیل­کننده­ ی مکارم اخلاقی را به همه­ ی شما عزیزان تبریک و تهنیت می ­­گویم و آرزو دارم درس های جاودانه­ ی آن پیامبر رحمت و کرامت همواره مورد توجّه و استفاده ­ی عموم مردم متعهّد و با ایمان کشور خصوصاً شما عناصر فرهنگی باشد.

چند نکته درباره ­ی امور نهاد :

1- پس از اعلام خبر منتفی شدن آزمون در سال جاری پیام های متعدّدی از راه های مختلف واصل شد که برخی از آنها حاوی ناراحتی متقاضیان شرکت در آزمون، بعضی حاوی نگرانی کتابداران عزیز انجمنی و روستایی، و بسیاری نیز حاوی اعلام رضایت و طرح شکایت از سوی شرکت­ کنندگان آزمون سال 1391 بود.

در این رابطه لازم است بر چند نکته تاکید شود

اول آنکه قطعاً و با توجّه به رشد کمّی و کیفی کتابخانه­ ها نیاز به جذب کتابدار قطعی است لذا پس از رسیدگی به شکایات مربوط به آزمون قبلی و با توجّه به نیاز کتابخانه­ ها، آزمون های یاد شده در سال آتی برگزار می ­شود و حتماً با افزایش شرط سنّی نگرانی متقاضیان برطرف خواهد شد. ان­شاءالله.

دوم آنکه هیچ تزلزلی در نحوه­ ی فعالیّت کتابداران انجمنی و روستایی شاغل رخ نمی­ دهد و جای نگرانی برای این عزیزان نیست و نخواهد بود.

سوم آنکه حتماً شاکیان نسبت به آزمون سال 1391 طبق اطلاعیه ­ی مربوطه از روز دوشنبه هشتم دی ماه نسبت به ثبت شکایت خود در سامانه ­ی مربوطه در پورتال نهاد اقدام کنند. کمیته­ ی مربوطه بلافاصله به بررسی شکایات اقدام خواهد کرد و نتیجه به اطّلاع عموم خواهد رسید. ان­شاءالله.

2- با توجّه به گلایه ­های بسیاری از کتابداران نسبت به حجم گسترده ­ی فهرست­ نویسی منابع، با برنامه ­ریزی اداره ­ی کل منابع مقرر شد از آغاز سال 1394 فهرست­ نویسی منابع به صورت متمرکز توسط آن اداره صورت گیرد. لذا دیگر کتابداران عزیز دغدغه­ ی ورود اطّلاعات را در کتابخانه­ ها نخواهند داشت.

3- مجدّداً تأکید می­ شود رعایت نوبت حضور به صورت چرخشی برای همه­ ی کتابداران و مسئولین کتابخانه­ها بدون هیچگونه تبعیضی لازم است مگر آن که به ضرورت حضور مسئولین کتابخانه ­ها در جلسات شهری با توافق میان کتابداران تغییری صورت گیرد.

4- با تلاش اداره­ ی کل حراست، به زودی کار صدور کارت شناسایی برای تمامی کتابداران و همکاران عزیز آغاز می­ شود.

5- بخشنامه­ ی مربوط به ساعات شیر و همچنین افزایش 20% حقوق عزیزان خدماتی امروز در پرتال نهاد منتشر می­ شود تا مدیران کل استان ها نسبت به اجرای آن با همّتی شایسته اقدام نمایند.

6- بخشنامه­ ی مربوط به هزینه ­ی مهد کودک نیز در همین هفته در پرتال نهاد قرار خواهد گرفت.

7- کار خرید منابع جدید کتاب به همّت معاونت مربوطه در نهاد آغاز شد و برای اوّلین بار فهرست عناوین خریداری شده برای کتابخانه ­ها رسماً از سوی نهاد منتشر می ­شود. ان­شاءالله.

8- بر اساس اطّلاع واصله حقوق برخی کتابداران انجمنی در برخی استان ها پایین­تر از حدّ معمول است لذا در طول هفته­ ی جاری بخشنامه ­ای از سوی معاونت اداری مالی نهاد به استان ها ابلاغ می شود که حقوق کتابداران تمام وقت انجمنی به هیچ عنوان نباید کمتر از پنج میلیون ریال در ماه باشد.

9- عزیزان کتابدار و همکار، اینجانب یقین دارم با لطف الهی و همکاری تمامی نهادهای مربوطه و مشارکت و حضور فعّالانه ­ی شما عزیزان حرکت نهاد به سمت تبدیل شدن به مرکزی فرهنگی و تأثیرگذار در عرصه­ ی کتابخوانی و ارائه ­ی خدمات با کیفیّت به جامعه­ ی علاقمند به مطالعه، شتاب خواهد گرفت و دور نیست آن روز که تمامی کتابداران و همکاران نهاد به حضور در این مجموعه افتخار کنند. ان­شاءالله.

 

و من الله التوفیق

علیرضا مختار پور

   دبیر کل

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 8 دی 1393برچسب:یاداشت 17, دبیر کل نهاد,

] [ 13:23 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]