موافقت مجلس با واریز نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی هر شهر

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

موافقت مجلس با واریز نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی هر شهر

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه 11 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، با ماده الحاقی 30 این طرح موافقت کردند.

گفتنی است نمایندگان با 146رأی موافق، 7 رأی مخالف از مجموع 194 نماینده حاضر در مجلس با واریز نیم درصد از درآمد شهرداری ها به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی هر شهر موافقت کردند.

گفتنی است در جریان بررسی این ماده الحاقی سیدمهدی موسوی نژاد پیشنهاد داد تا در این ماده واحده دولت مکلف شود تا نیم درصد از اعتبارات خود را به حساب نهاد کتابخانه‌ها واریز کند که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

در ادامه احمد شوهانی پیشنهاد حذف عبارتی در این ماده الحاقی را مطرح کرد که نمایندگان نیز با آن مخالفت کردند.

همچنین کمال علیپور خنکداری خواستار حذف عبارت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از این ماده الحاقی بود که نمایندگان نیز با 58 رأی موافق، 78 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در مجلس با آن مخالفت کردند.

در ادامه جبار کوچکی نژاد پیشنهاد داد تا عبارت "در وجه حساب نهاد کتابخانه های عمومی کشور"از این ماده الحاقی حذف شود چرا که معتقد بود اگر این عبارت حذف شود اعتبارات مربوطه به هر شهر باز می گردد که نمایندگان با 109 رأی موافق، 30 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در مجلس با آن موافقت کردند.

در ادامه محمدرضا باهنر اعلام کرد که برای رفع ابهام نیاز است تا عبارت تحت عنوان "در وجه کتابخانه های عمومی هر شهر اقدام نمایند"به این تبصره از ماده الحاقی 30 اضافه گردد که نمایندگان با 136 رأی موافق، 15 مخالف و 4 ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در مجلس با آن موافقت کردند.

گفتنی است در نهایت پس از تغییرات مذکور در ماده الحاقی 30 آمده است یک تبصره به‌شرح ذیل به ماده(6) قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور مصوب 17/12/1382 مجلس شورای اسلامی الحاق می‌گردد:

تبصره- در صورت امتناع هر یک از شهرداریها از تأدیه نیم درصد (5/0%) مذکور، وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) مکلف است بر اساس فهرست اعلامی از طرف دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مبالغ مربوطه را از سر جمع اعتبارات مربوط به درآمد شهرداریها (سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور) و یا درآمد موضوع مواد(38) و (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده از سهم همان شهر کسر و نسبت به پرداخت آن در وجه کتابخانه های عمومی همان شهر اقدام نماید.

 ماده 6 قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور آمده است شهرداری ها مکلفند همه ساله حداقل نیم درصد از درآمدهای خود را به منظور اداره امور کتابخانه ها در اختیار انجمن های کتابخانه های عمومی شهر مربوطه قرار دهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:نیم درصد، شهرداری، مجلس,

] [ 8:23 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]