یاداشت شماره 13 دبیر کل محترم نهاد کتابخانه های عمومی

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

یاداشت شماره 13 دبیر کل محترم نهاد کتابخانه های عمومی

به نام آنکه جان را روشنی داد


کتابداران و همکاران عزیز

با اهداء سلام و آرزوی قبولی عزاداری های خالصانهی شما در بزرگداشت اهداف نهضت عاشورا و شخصیت حضرت سیّدالشهدا علیه السلام که به تعبیر مقام معظّم رهبری «آن بزرگوار در حقیقت مظهر انسان کامل و عبد خالص و مخلِص و مخلَص برای خداست. اساساً جهاد واقعی و شهادت در راه خدا، جز با مقدّمه ای از همین اخلاص ها و توجّه ها و جز با حرکت به سمت «انقطاع الی اللّه» خاصل نمی ‏شود.»

امّا چند نکته دربار‏ه ی امور جاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور:

1) اولاً درباره ی عدم انتشار یادداشت در دو هفته ی گذشته لازم است توضیح دهم که هدف از این نوشته ها گزارش درباره ی روند انجام امور و مسائل مهم برای شما کتابداران و همکاران عزیز است و همانطور که در یادداشت های قبلی اشاره شد انجام برخی برنامه ها نیاز به هماهنگی همه ی رده های اداری و اجرایی نهاد دارد به همین دلیل در طول هفته های اخیر تلاش مضاعفی برای ایجاد این هماهنگی پیش گرفته شد که امیدوارم موجب تسریع در اجرای برنامه ها گردد. ان شاء الله

2) هفته آینده در سراسر کشور برنامه های خاصّی در بزرگداشت کتاب و کتابخوانی صورت خواهد گرفت. بر خلاف سال های گذشته که برنامه ی اصلی این هفته صرفاً در تهران برگزار می شد در هفته ی کتاب امسال برنامه‏ی بزرگداشت کتاب و کتابدار در تمامی استان‏ها با حضور معاونین و مدیران ستاد مرکزی نهاد برگزار می شود. اینجانب نیز در برنامه ی دو استان شرکت خواهم کرد. دلیل انتخاب این دو استان نیز صرفاً امکان حضور تمامی کتابداران و همکاران این استانها در مراسم بوده زیرا در دیگر استانها به دلیل فاصله ی بسیار شهرها و روستاها امکان حضور همه‏ ی کتابداران در یک مراسم فراهم نیست.

در تمامی مراسم نهاد این هفته در سراسر کشور از تمامی کتابداران اعم از نهادی و انجمنی و روستایی و همه ی همکاران اداری و پشتیبانی و خدماتی بدون هیچ تبعیض و تفاوتی تقدیر به عمل خواهد آمد و هدیه ای نیز به نحو یکسان به تمامی این عزیزان اهدا خواهد شد.

3) با بررسی ها و تلاش مسئولین محترم صندوق وام نهاد مقرّر شد دریافت کارمزد برای پرداخت وام به کلّی منتفی شود و پرداخت وام بدون دریافت هیچ کارمزدی صورت گیرد. ضمناً کارمزدهای دریافت شده در ماه های اخیر به وام گیرندگان عودت داده می شود.

4) درباره ‏ی ضوابط و نحوه ی دریافت کمک هزینه ی مهد کودک، در اجرای ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1393، کمک هزینه ی مهد کودک به بانوان همکار قراردادی و پیمانی و به ازای هر فرزند زیر شش سال ماهانه حداکثر 000/760 ریال (بدون محدودیّت در تعداد فرزند) از ابتدای سال 1393 قابل پرداخت است که در برخی از استان ها نیز تاکنون پرداخت شده بنابراین تمامی عزیزان مشمول این ضوابط که از ابتدای سال جاری این کمک هزینه را دریافت نکرده اند مدارک مربوطه شامل تصویر شناسنامه فرزند و گواهی پرداخت مهد کودک خود را به معاونت اداری – مالی نهاد ارسال نمایند تا پس از بررسی نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

5) درباره ی نحوه ی قرارداد و افزایش حقوق نیروهای خدماتی، معاونت محترم اداری – مالی نهاد در حال بررسی ضوابط و شرایط است که به زودی نتایج آن اعلام می گردد.

6) درباره ی تغییر قرارداد کتابداران انجمنی و روستایی هنوز برخی از استان ها مدارک مربوطه را تکمیل و ارسال نکرده اند که بار دیگر تأکید می کنم مدیران کل موظفند در اسرع وقت و بدون اعمال نظر یا حذف برخی افراد نسبت به تکمیل تمامی قراردادهای مربوطه اقدام نمایند.

7) در هفته آینده اطّلاعیه ی نهاد درباره ی آزمون سال جاری شامل زمان برگزاری، منابع آزمون، نحوه ی برگزاری آزمون برای کتابداران انجمنی و روستایی، و آزمون عمومی علاقمندان فارغ التحصیل رشته ی کتابداری و دیگر رشته های مورد پذیرش، و تاریخ شروع به کار نیروهای قبول شده منتشر می شود.

8) اینجانب همچنان تمامی پیام‏های ارسالی از سوی شما کتابداران و همکاران عزیز را به دقّت مطالعه می کنم و حتّی پیام‏هایی که متأسّفانه از صحّت کامل نیز برخوردار نیست و گاه با تعابیر غیرشایسته همراه است می خوانم و در تمامی پیام ها آنچه قابل پیگیری و یا مؤثّر در تصمیم‏گیری ها باشد مورد استفاده و پیگیری قرار می دهم.

9) درباره ی دیگر مسائل در یادداشت های بعدی نتیجه ی اقدامات اعلام خواهد شد.

در پایان ضمن تقاضای مجدّد برای تلاش مضاعف در انجام وظایف ارزشمند شما عزیزان در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تقاضای دعای خیر برای موفقیت تلاش های خدمتگزارانتان را دارم.

و من اللّه التوفیق

علیرضا مختارپور

دبیرکل



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 17 آبان 1393برچسب:یاداشت 13, دبیر کل نهاد,

] [ 16:11 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]