یاداشت شماره 10 دبیر کل محترم نهاد کتابخانه های عمومی

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

یاداشت شماره 10 دبیر کل محترم نهاد کتابخانه های عمومی

به نام آن که جان را حکمت آموخت

کتابداران وهمکاران عزیز

با اهداء سلام

1- خوشبختانه امروز 29/6/1393 اولین جلسه ی هیأت امنای نهاد کتابخانه ها به ریاست وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور 9 نفر از ده عضو این هیأت تشکیل شد.

بر اساس ماده ی 4 آیین­نامه ی اجرایی قانون تأسیس و نحوه ی اداره ی کتابخانه های عمومی کشور جلسات عادی هیأت امناء هر سه ماه یک بار تشکیل می شود. متأسّفانه جلسه ی قبلی هیأت امناء در مرداد ماه سال 1392 تشکیل شده بود و از آن تاریخ تاکنون این هیأت جلسه ای نداشته است. در دوره ی جدید با پیگیری های انجام شده اولین جلسه ی هیأت امناء تشکیل شد. در این جلسه ابتدا گزارش از وضعیت عملکرد گذشته و وضع فعلی نهاد از نظر نیروی انسانی بودجه و امکانات، کمبودهای منابع جهت تأمین مستمر کتابخانه ها، نواقص آزمون های قبلی، وضع پرداخت های نیم درصد درآمدهای شهرداری های سراسر کشور و دیگر مسائل مربوطه ارائه شد. سپس اعضای محترم هیأت امناء به بیان دیدگاههای خود درباره ی نحوه ی تأمین منابع و رفع کمبودها پرداختند و مقرر شد هیأت امناء از این پس هر سه ماه یک بار تشکیل جلسه دهد تا نقش فعال و موثر در حمایت و نظارت و پشتیبانی از نهاد صورت گیرد. انشاء الله.

همچنین در این جلسه مقرر شد طی جلسات مشترک میان سازمان اسناد و کتابخانه­ ی ملی جمهوری اسلامی ایران و نهاد کتابخانه های عمومی کشور طرح پیشنهادی نظام جامع و هماهنگ پرداخت حقوق و مزایا به کتابداران تهیه و جهت تصویب به مراجع قانونی ارائه شود.

2- پس از انتشار بخشنامه ­ی کمیته ی انتصابات در پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابداران عزیز بسیاری مشخصات خود را ارسال کردند که تمامی آنها و بقیه ­ی مشخصاتی که تا پایان شهریور ماه سال جاری ارسال شود به کمیته ی انتصابات ارجاع می ­شود.

با توجه به این تجربه قرار شد دیگر بخشنامه هایی که اطلاع کتابداران از آنها ضروری است به تدریج در پایگاه اطلاع رسانی نهاد قرار گیرد.

3- آیین­نامه ی افزایش حقوق کتابداران روستایی تهیه شد که ظرف دو روز آینده به تمامی ادارات کل استانها ابلاغ و همزمان در پایگاه اطلاع رسانی نهاد منتشر می شود.

4- همچنین طرح افزایش و ترمیم حقوق کتابداران انجمنی نیز در دست بررسی است که امیدوارم به زودی نتیجه ی آن اعلام شود.

5- توزیع اولین محموله ی نشریات خریداری شده برای کتابخانه ها در هفته ی اخیر آغاز شد و به زودی اولین محموله ی کتاب نیز که بر اساس نیاز مخاطبان و نظرات سازنده ­ی کتابداران عزیز از کتب موجود تهیه شده است به کتابخانه ­ها ارسال می ­شود.

6- یکی از درخواستهای کتابداران مطالبات مربوط به 2% کسر حقوق صندوق وام بود که با برنامه ­ریزی و پیگیری مدیریت جدید صندوق وام نهاد تا هفته ی گذشته مطالبات کتابداران مربوط به 6 استان کشور جمعاً به مبلغ 733/166/889/2 ریال به حساب صندوق به ادارات کل واریز شد تا به کتابداران مسترد گردد.

7- پس از طرح بررسی ساعات کار اداری و نوبت های کاری که در دیدار با کتابداران عزیز قم بیان کردم خوشبختانه هم از طریق ایمیل به دبیر کل و هم از طریق پاسخ به نظرسنجی خبرگزاری کتابداری ایران نظرات بسیاری از کتابداران واصل شد که به زودی مورد جمع بندی و تجزیه و تحلیل برای تصمیم گیری منطقی و با رعایت مصلحت کتابداران قرار می گیرد و امیدوارم ظرف دو هفته ی آینده طرح جدید نوبت و ساعت کاری مورد اجرا قرار گیرد.

با امید به لطف الهی و همکاری و همدلی شما عزیزان در تحقق برنامه ها و گسترش فرهنگ مطالعه در کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران.

و من الله التوفیق

علیرضا مختارپور

دبیر کل

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 30 شهريور 1393برچسب:یاداشت دبیر کل , دهم,

] [ 16:16 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]