جلسه جمع خوانی از کتاب جوانان درباری و آرمان شهر در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

جلسه جمع خوانی از کتاب جوانان درباری و آرمان شهر در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین. در راستای برنامه های فرهنگی جمع خوانی، کتاب جوانان درباری و آرمان شهر تالیف سید حمید روحانی از سری کتاب های معرفی شده در بهمن ماه (کتاب ماه)1398 از سوی نهاد عمومی کتابخانه های عمومی کشور در محل کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب و با حضور آقای فیضی مسئول کتابخانه و حضور جمعی از اعضای کتابخانه  جمع خوانی شد.

 

كتاب جوانان درباري و آرمان‌شهر روايت تاريخي و شيرين يكي از مبارزان و مجاهدان حكومت اسلامي است به نام بهمن حجت كاشاني كه همراه همسرش كاترين عدل از درون دربار شاهنشاهي و پادگان نظامي به پيام انقلابي امام لبيك گفتند و با چشم پوشي از ماديات و زرق و برق درباري به سوي برپايي و ساختن آرمان‌شهر حكومت اسلامي حركت كردند.
اين حركت و مجاهدت نشان از آن دارد كه نهضت اسلامي امام علاوه بر اين‌كه بر دل و جان مردم ايران نشسته است، تا عمق ذهن و جان برخي از اهالي كاخ ستمگران رسوخ و رخنه كند و نداي ملكوتي ايشان بر جان بيداردلاني كه هنوز از لذات و جذبه‌هاي كاخ و كاخ‌نشيني سرمست  نشده‌اند را به سوي نور و روشنايي بكشاند و از آنان دربارياني انقلابي و مسلمان بسازد.
در اين اثر تاريخي اتفاقات و تحولات روحي برخي از وابستگان دربار پهلوي و سعي و كوشش آنها براي تحقق انقلاب و برپايي حكومت اسلامي مهم‌ترين محور كتاب است.
از موضوعات مهم كتاب پرداختن به ماجراهاي سه شخصيت درباري است، به نام‌هاي بهمن حجت کاشانی، فرزند سرهنگ محمود حجت که در راه براندازي نظام پادشاهي و تشكيل حكومت اسلامي تلاش‌هاي بسياري نمود و در پايان اين حركت انقلابي به دست مأمورین شاه ، به شهادت می‌رسد.
 علی اسلامی اصل فرزند شاهپور علیرضا پهلوی و نوه رضاشاه پهلوی كه نام واقعی او پاتریک پهلوی بود، از مادری لهستانی تبار به نام کریستین شولوسکی به دنیا آمد. علی پس از آشنايي با شخصیت بهمن و متأثر از انديشه و قیام او، نام و مرام خود را در جريان نهضت دینی تغییر می‌دهد و ماجراهاي غریبی را رقم می‌زند.
خانم کاترین عدل، دختر پروفسور عدل و همسر بهمن حجت، که او هم غریبانه شهید می‌شود.
نويسنده با استفاده از اسناد رسمی و نيز مصاحبه با شاهدان و بستگان فعالان این قیام، توانسته اثري با ویژگی‌هاي مهم و منحصر به فرد را در خصوص انقلاب اسلامي از به‌جاي گذارد.

تصور روییدن یک گل زیبا در لجنزار برای عده ای دشوار است. شاید با مطالعه سرگذشت علی پهلوی اسلامی به عنوان عضوی از خاندان پهلوی به این کلام الهی رهنمون شویم که امکان تولد از مردگان هم وجود دارد.

 

سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب ضمن اعلام این خبر افزود: جمع خوانی کتاب علاوه بر معرفی آن کتاب به اعضا می توانند نقش مثبتی به فرهنگ کتاب خوانی در جامعه کمک کند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 13 بهمن 1398برچسب:جمع خوانی، کتاب جونان درباری و آرمان شهر کتابخانه عطاملک جوینی، دهه فجر 1398,

] [ 8:30 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]