«مقطع رهایی»؛ پیشنهاد مطالعه به مناسب ایام‌الله دهه مبارک فجر

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

«مقطع رهایی»؛ پیشنهاد مطالعه به مناسب ایام‌الله دهه مبارک فجر

 

همزمان با فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، اداره کل امور فرهنگی نهاد پوستر معرفی کتاب‌هایی با مضامین انقلاب اسلامی و امام‌خمینی(ره) را با عنوان «مقطع رهایی» منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اداره کل امور فرهنگی نهاد همزمان با فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر و به پاسِ گرامیداشت سی ‌و‌ هفتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای بازشناسی وقایع، شخصیت‌ها و جریانات مهم و مؤثر در شکل‌گیری این مهم و با هدف معرفی بهترین کتاب‌های حوزه انقلاب شکوهمند اسلامی به ملت سرافراز و انقلابی، با انتشار پوستری در قالب طرح «این چند کتاب»، با عنوان «مقطع رهایی»، هشت عنوان کتاب مرتبط با این موضوع را منتشر کرده است که علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور این کتاب‌ها را امانت گرفته و مطالعه کنند.

«غرور و سقوط» نوشته آنتونی پارسونز و ترجمه محمدصادق حسینی عسکرانی/ مرکز اسـناد انقلاب اسـلامی/ 260 صفحه

کتاب غرور و سقوط در هفت فصل تدوین شده که نگارنده در آن‌ها به بیان چگونگی مأموریتش در ایران و تشریح اتفاق‌هایی که در سال‌های 1974تا 1975 در تبیین ماهیت رژیم شاه موجود است پرداخته است و حوادثی که در سال‌های 1976تا 1979 به وقوع پیوسته است را بیان می‌دارد و به توصیف واقعه تغییر رژیم ستم‌شاهی به انقلاب اسلامی به‌صورت جامع و تحلیلی می‌پردازد.

«راه مستقیم انقلاب» تدوین: علی‌اکبر عبدالاحدی‌مقدم/ موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)/ دو جلد

این کتاب تقسیم‌بندی منطقی و تدوینی جذاب از اندیشه انقلاب اسلامی است. مبانی اندیشه و اهداف نهضت اسلامی از دیدگاه امام‌خمینی(قدّس سره) و مقام معظّم رهبری در دو جلد بیان شده است. فرآیند پنجگانه تحقیق حاضر عبارت‌اند از: در این کتاب مفاهیم و ماهیت، اصول، مبانی و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، اهداف، دستاوردها و بایسته‌های آن، مواضع و آسیب‌های نظام اسلامی بررسی می‌شود و به زمینه‌های شکل‌گیری دنیای اسلامی، وظایف جمهوری اسلامی ایران برای تحقق دنیای اسلامی و موانع تحقق دنیای اسلامی نیز می‌پردازد.

«مجموعه قصه‌های انقلاب برای بچه‌ها و نوجوانان» نوشته نادر ابراهیمی/ سوره مهر/ پنج جـلد/ 160 صفحه

این مجموعه پنج‌جلدی با این عناوین است: «پدر چرا توی خانه مانده است؟»، «جای او خالی»، «نیروی هوایی»، «سحرگاهان همافران اعدام می‌شوند» و «برادرت را صدا کن». این کتاب که داستان‌های کوتاه و جذاب مصور دوران مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی را نمایش می‌دهد، در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و در خلال مبارزات مردم علیه رژیم شاه نوشته و نخستین بار در سال 57 منتشر شد.

«آیین انقلاب اسلامی» گزیده‌هایی از اندیشه‌ها و آرای امام‌خمینی(قدّس سره) /مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(قدس سره)/ عروج/ دو جلد/ 646 صفحه

دسترسی سریع و آسان به اندیشه‌های امام‌خمینی(قدّس سره) با این مجموعه امکان‌پذیر است. در دفتر نهم مجموعه تبیان، آیین انقلاب اسلامی بر اساس گزیده اندیشه‌ها و آرای امام‌خمینی(قدّس سره) جمع‌آوری شده و ترتیب مطالب کتاب از مباحث اعتقادی و جهان‌بینی آغاز می‌شود. سپس اوضاع ایران پیش از انقلاب اسلامی را از نگاه امام مرور و به نظام مطلوب ایشان برای جامعه و امت اسلامی و مقوله‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مرتبط با آن می‌پردازد.

«نهضت امام‌خمینی(قدّس سره)» نوشته حمید روحانی/ عروج/ چهار جــلد

نگارش تاریخ نهضت امام‌خمینی(قدّس سره) با ارائه شواهد و اسناد و مدارک، و ارائه جزئیات نهضت برای درک صحیح از ماهیت و حقیقت انقلاب اسلامی توسط خوانندگان، مورد نظر این کتاب است. از اهداف و انگیزه‌های نگارنده در تدوین کتاب، روشن کردن این نکته بوده است که طرح و بحث حکومت اسلامی در ایران، زمینه‌ای دیرینه و درازمدت داشته و این گونه نبوده که تنها در سال 1356 یکباره بر سر زبان‌ها افتاده باشد.


 
 


«دربار به روایت دربار» نوشته نظرعلی کوشکی/ مرکز اسناد انقلاب اسلامی/ 105 صفحه

این کتاب در پنج فصل تنظیم شده که فصل اول مفاسد اخلاقی محمدرضا پهلوی را شرح می‌دهد. فصل دوم و سوم مفاسد خواهر او یعنی اشرف و همسر او یعنی فرح را تبیین می‌کند و مفاسد اخلاقی خاندانش را در فصل چهارم بیان می‌کند. در پایان نیز به مفاسد درباریان و اسناد و مدارک اشاره می‌شود.

«فلسفه  سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای» نوشته محسن مهاجرنیا/ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی/ 532 صفحه

کتاب فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای، علاوه بر خودنوشته‌ها و مجموعه‌های منتشر شده از بیانات معظم‌له، سعی در بیان نظام فکری و منظومه منسجم اندیشه‌ سیاسی ایشان دارد. بسیاری از مقولات سیاسی مانند رابطه فرد و اجتماع، الزامات زندگی اجتماعی، دین، قانون و عدالت از منظر رهبری معظّم انقلاب از جمله موضوعات این کتاب هستند.

«معارف انقلاب» مروری بر دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) پیرامون انقلاب اسلامی/ انقلاب اسلامی/ 1049 صفحه

در این کتاب بیش از 400 فراز از دیدگاه‌های مقام معظّم رهبری با موضوع انقلاب اسلامی که در طی بیش از 20 سال گذشته در دیدارها، سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه بیان شده، جمع‌آوری و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. اهمیت کتاب در شناخت انقلاب اسلامی، جایگاه و تأثیر آن در حوزه جغرافیایی منطقه و کشورهای اسلامی و توقعات ایشان از نسل‌های حال و آینده است.

گفتنی است، «مقطع رهایی» پنجاه ‌و یکمین پوستر از مجموعه «این چند کتاب» است که با هدف معرفی و بهره‌برداری عموم مردم در کلیه کتابخانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی در سراسر کشور توزیع شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 12 بهمن 1394برچسب:دهه فجر، انقلاب، کتاب,

] [ 15:6 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]