نخستین نشست «به تماشای کتاب» برگزار شد.

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

نخستین نشست «به تماشای کتاب» برگزار شد.

 

نخستین نشست پژوهشی نقد فیلمِ «به تماشای کتاب» با حضور قائم مقام معاونت سیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از کتابداران و علاقه‌مندان در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نخستین نشست پژوهشی نقد فیلمِ «به تماشای کتاب» عصر امروز شنبه شانزدهم آبان با حضوردکتر رضا پورحسین قائم مقام معاونت سیمای جمهوری اسلامی ایران، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از کتابداران و علاقه‌مندان در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

در اولین برنامه از این سلسله نشست، فیلم پویانمایی «کتابخانه اسرار آمیز» ساخته «پیکسوت هانت» و «جوئی جانسون»، محصول سال 1994 سینمای آمریکا به نمایش درآمد و میهمانان مراسم، ضمن بیان نکاتی در خصوص این فیلم، آنرا تحلیل و بررسی کردند.

در خلاصه این فیلم آمده است: ریچارد تیلور یک پسر دوازده ساله ترسو است که اقدامات ایمنی را بسیار رعایت می‌کند. وقتی پدرش او را برای خرید می‌فرستد طوفان می‌شود و او به کتابخانه عمومی شهر پناه می‌برد. مسئول کتابخانه او را عضو می‌کند و ریچارد در راه رسیدن به باجۀ تلفن، نقاشی‌های زیر گنبد کتابخانه را تماشا می‌کند که برگرفته از شخصیت رمان‌های قرن نوزدهم هستند. او سپس به زمین می‌افتد و بیهوش می‌شود. از این لحظه به بعد، ریچارد تبدیل به انیمیشن می‌شود. نقاشی پیرمرد ارباب کتاب‌ها (شخصیت رمان ارباب حلقه‌ها) جان می‌گیرد و او را به دنیای کتاب دعوت می‌کند و خبر می‌دهد که از این پس سه کتاب «ماجرایی»، «خیال» (فانتزی) و «وحشت» با او همراه خواهند شد.

سلسله نشست ـ پژوهش‌های نقد فیلم‌ با مضمون کتاب و مطالعه، با عنوان «به تماشای کتاب» با هدف جذب مخاطب به کتابخانه‌ها از سوی معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور،  با مشارکت سازمان فرهنگی ‌هنری شهرداری تهران و به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران به صورت ماهانه، به میزبانی فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود و کتابداران، مخاطبین ویژه آن خواهند بود.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی BeTamashayeKetab.irمراجعه کنند.

گزارش تکمیلی این برنامه متعاقباً منتشر می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 17 آبان 1394برچسب:نخستین نشست, تماشا, کتاب,

] [ 13:24 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]