کتابداری به دلیل ارتباط با فرهنگ و روح و روان مردم، شغلی بسیار مهم است.

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

کتابداری به دلیل ارتباط با فرهنگ و روح و روان مردم، شغلی بسیار مهم است.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علیرضا مختارپور، دبیر کل نهاد، به مناسبت یازدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور به دیدار و گفتگو با علما مراجع عظام تقلید شهر مقدس قم پرداخت و در راستای بهبود وضعیت کتابخوانی جامعه ایرانی، پذیرای شنیدن رهنمودهای ایشان شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی، ضمن ارائه گزارشی از کتابخانه های عمومی کشور، به فاصله بین وضعیت مطلوب و موجود کتابخوانی در کشور اشاره کرد.

آیت الله العظمی نوری همدانی، پیرامون ضرورت توجه به امر مطالعه اظهار داشت: زندگی انسان، ابعاد متعددی دارد و فرهنگ بُعد مهمی از زندگی هر انسان است. پیغمبران الهی نیز ابتدا در فرهنگ مردم تحول ایجاد کردند، سپس بر همان اساس تبلیغ نمودند. بنابراین شغل کتابداری، از این جهت که با فرهنگ و روح و روان مردم در ارتباط است، شغلی بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اهمیت مسأله فرهنگ سازی بیان کرد: بنده دو سال نماینده امام (ره) در اروپا بودم. آنجا اندیشه مطالعه به قدری زنده است که افراد از تمام فرصت هایشان استفاده کرده و حتی در وسائل حمل و نقل عمومی نیز کتاب همراه خود دارند. یعنی اجازه نمی دهند که وقتشان هدر رود. اما ما با کتاب بیگانه هستیم و آنچنان که باید به آن اهمیت نمی دهیم.

ایشان تصریح کرد: باید ببینیم ریشه و اساس این مطلب که کتابخوانی در مملکت ما کمرنگ شده، چیست. چراکه برای ایجاد تحول، باید از ریشه شروع کرد. مردم به خاطر انگیزه ای سراغ کتاب می روند. بنابراین فهم اینکه مردم خواستار مطالعه چه نوع کتبی هستند، حائز اهمیت است.

وی همچنین قالب و شکل چاپ کتاب را از دیگر عوامل مؤثر بر رجوع به آن دانست و گفت: گاهی آثار به لحاظ قالب بندی از سطح مطلوبی برخوردار نیستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 25 اسفند 1393برچسب:آیت الله, نوری همدانی , شغل کتابداری,

] [ 15:15 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]