یاداشت شماره 19 دبیر کل محترم نهاد کتابخانه های عمومی

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

یاداشت شماره 19 دبیر کل محترم نهاد کتابخانه های عمومی

بسمه تعالی

 مدّتی پیش در ادامۀ روند گسترش اسلام هراسی و توهین به مقدّسات مسلمانان جهان، نشریه ای فرانسوی بار دیگر با انتشار برخی تصاویر به ساحت نورانی پیامبر رحمت و حکمت حضرت محمد بن عبدالله (ص) اهانت کرد. هر چند سنّت الهی بر بی تأثیر بودن این گونه اقدامات در طول تاریخ قرار گرفته و همواره کسانی که به این نوع اعمال ضدّ اخلاقی دست زده اند بلافاصله با موج افزایش محبوبیّت انبیاء عظیم الشأن الهی و خصوصاً پیامبر اعظم (ص) روبرو شده اند.

پس از این ماجرا و حملۀ تروریستی گروهی با ظاهر اسلامی و در باطن در خدمت استکبار و فضاسازی رسانه ای گسترده، هفتۀ گذشته نامۀ بسیار مهمی از سوی رهبر معظّم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی منتشر شد که به سرعت مورد توجّه و استقبال مردم و به ویژه جوانان کشورهای غربی قرار گرفت. با توجه به محتوای بسیار ارزشمند این نامه توصیه می کنم شما کتابداران عزیز نیز با دقّت در این نامه و همچنین پیام دیگر معظّم له خطاب به اتّحادیۀ انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا در افزایش سطح معرفتی خود از مسائل مهمّ جهانی و به خصوص اهداف استکبار جهانی از ایجاد و گسترش فضای اسلام هراسی، و در معرّفی کتب منابع مفید در ارائه و ترسیم چهرۀ حقیقی اسلام و پیامبر گرامی آن برای مخاطبان کوشا باشید. از یک منظر نامۀ رهبر معظّم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را می توان دعوت به مطالعه و تحقیق و پژوهش دانست، دعوتی که در پیام به دانشجویان مسلمان اروپا به صورت توصیه به مجموعه ای سه محوری یعنی دانش اندوزی، اندیشه ورزی، و پرهیزگاری جلوه کرده است.

اما چند نکته دربارۀ مسائل نهاد کتابخانه های عمومی کشور

1- بخشنامۀ مربوط به اصلاح حقوق کتابداران انجمنی و همچنین لزوم برقراری بیمه از سوی معاونت

اداری ـ مالی نهاد به مدیران کل استان ها ابلاغ شد که امروز در پایگاه اطّلاع رسانی نهاد نیز قرار می-گیرد. انتظار می رود مدیران کل نیز با احساس مسئولیّت و دلسوزی در اسرع وقت نسبت به رعایت مفادّ این بخشنامه ها اقدام کنند.

2- دربارۀ ابهامی که برخی همکاران نسبت به درج بند 26 احکام داشته اند به اطّلاع می رساند که این بند طبق مادۀ 6 آیین نامۀ استخدام پیمانی مصوّب هیأت محترم وزیران صورت گرفته و به هیچ وجه موجب تضعیف امنیّت شغلی همکاران نخواهد بود زیرا هر گونه فسخ همکاری و لغو قرارداد در نهاد صرفاً با طیّ مراحل دقیق و رسیدگی های کافی در شورای اداری ـ استخدامی خواهد بود و اینجانب نیز به هیچ وجه اجازۀ تضعیف حقوق کتابداران و همکاران نهاد را نخواهم داد.

3- دربارۀ میزان مرخصی زایمان بانوان همکار و کتابداران نهادی بخشنامه ای دربارۀ افزایش مدّت مرخصی زایمان به 9 ماه به تمامی ادارات کل استانی صادر شد که امروز در پایگاه اطّلاع رسانی نهاد قرار می گیرد.

4- دربارۀ صدور کارت شناسایی به اطّلاع می رساند با تلاش ادارۀ کلّ حراست نهاد کارت های شناسایی ستاد نهاد و استان تهران پایان یافت مشخصّات همکاران و کتابداران دیگر استان ها نیز به ترتیبی که در حال ارسال به ادارۀ کلّ حراست است در مراحل چاپ و صدور قرار دارد که ان شاءالله به زودی در تمامی استان ها تحویل خواهد شد.

 

و من اللّه التوفیق

علیرضا مختارپور

دبیر کل



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 5 بهمن 1393برچسب:یاداشت 19, دبیر کل نهاد,

] [ 10:22 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]