پذیرفته‌شدگان امسال آزمون استخدامی نهاد، دانش آموختگان «کتابداری» خواهند بود.

کتابخانه عمومی عطاملک جوینی

قفسه های کتاب کتابخانه عطاملک شهر نقاب به روی همگان باز است!!!

پذیرفته‌شدگان امسال آزمون استخدامی نهاد، دانش آموختگان «کتابداری» خواهند بود.

دکتر مهردخت وزیرپور، مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در گفتگو با خبرنگار لیزنا، در خصوص اولویت های کاری این نهاد در شرایط فعلی، بیان کرد: در حال حاضر ارتقاء وضعیت کتابخانه های نهادی، چه به لحاظ نیروی انسانی و چه تأمین مجموعه ای متناسب با مخاطب، از اولویت های کاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور است. بعلاوه، شناساندن جایگاه والای کتابدار به جامعه را نیز از اولویت های کاری خود می دانیم.

 وی پیرامون راهکارهای پیش رو جهت رفع مشکلات موجود، اظهار داشت: در راستای رفع موانع موجود تلاشمان را خواهیم کرد. در حال حاضر راهکارهای متعددی پیش روست که با توجه به بودجه نهاد، باید بررسی و عملی ترین روش به گونه ای برگزیده شود که با حداقل ممکن، حداکثر استفاده، صورت گیرد.

 ارتقاء وضعیت کتابخانه ها به نحوی که کتابداران با انگیزه بیشتری به جذب مخاطب بپردازند، انجام فعالیت های فوق برنامه همچون کارگاه ها، دوره های آموزشی و ...، راه اندازی بخش کودک و تقویت منابع آن در تمامی کتابخانه ها، از مواردی بود که وزیر پور به عنوان برنامه های آتی نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت بهبود وضعیت کتابخانه ها بدان اشاره کرد.

 وی تخصص گرایی در پست های مدیریتی را از ضروریات دانست و گفت: به عقیده من کسانی که در پست های مدیریتی قرار می گیرند، باید تخصص و تجربه داشته باشند. اگر تخصص ندارند، آشنایی با مسائل کتابخانه و تجربه مدیریتی قابل قبول، بسیار حائز اهمیت است.

 وزیرپور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، آیا پذیرفته شدگان آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال جاری از بین دانش آموختگان و متخصصان کتابداری خواهند بود یا خیر، تصریح کرد: در آزمون امسال، سعیمان بر این است که تنها نیروی کتابدار جذب کنیم و در این آزمون سنجش موضوعات کتابخانه ای لحاظ خواهد شد.

 دکتر وزیر پور با اشاره به بازدیدهای سرزده نهاد از کتابخانه های سطح کشور، خلاقیت بعضی کتابداران را قابل تحسین دانست و گفت: این بررسی ها با هدف بازبینی نقاط قوت و ضعف کتابخانه ها، و برنامه ریزی در جهت پیشرفت آنها انجام می گیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 18 شهريور 1393برچسب:استخدام, کتابداری, آزمون,

] [ 16:22 ] [ ،سعید فیضی، ]

[ ]